x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Număr de telefon special, pentru neregulile din spitalele bucureştene

Număr de telefon special, pentru neregulile din spitalele bucureştene

22 Aug 2010   •   00:00
Număr de telefon special, pentru neregulile din spitalele bucureştene

Municipalitatea va pune în funcţiune, luni, o linieTelVerde, unde va putea fi sesizată orice problemă legată de cele 21 de spitale aflate în administrarea Primăriei Capitalei, a declarat, duminică, pentru MEDIAFAX, directorul general al Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale, Marius Savu.

"Va fi o linie telefonică non-stop, iar în caz de cod roşu apelul pleacă instantaneu către Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti, către 112 şi către spital", a spus Marius Savu.

Municipalitatea caută soluţii pentru ca tragedii de genul celei de la Maternitatea Giuleşti, unde cinci bebeluşi au murit şi alţi şase sunt răniţi grav în urma unui incendiu la Secţia de Terapie Intensivă, să nu se mai repete. Primarul general al Capitalei a spus că problema majoră a reformei este de ordin moral.

"După ce am preluat spitalele, ne-am gândit să plătim datoriile acumulate de unităţile sanitare la uililităţi, pentru ca managerii să poată utiliza banii economisiţi pentru materiale sanitare şi medicamente. Apoi, am început dotarea celor mai grele secţii, respectiv ATI, bloc operator, cu echipamente la cele mai înalte standarde. Am deschis clinici noi, unele unice în Capitală. Erau spitale - de exemplu Stomatologia - unde de 50 de ani nu a fost instalat niciun echipament nou. Am investit peste 40 de milioane de euro în 2009 în cele 18 spitale preluate şi vom continua cu investiţii şi mai mari, pentru că vrem să construim spitale. Cred că de fapt trebuia să începem cu reforma morală", a spus primarul general Sorin Oprescu.

Şi directorul general al ASSMB susţine că oricâte echipamente moderne s-ar monta în spitale, ele nu pot substitui partea umană.

"Nimeni nu poate controla pas cu pas ce fac angajaţii, dar dacă angajaţii vor asuma fiecare gest, iar ceilalţi oameni vor avea unde să-şi spună păsurile, şi bune şi rele, poate vom reuşi mai rapid să schimbăm şi mentalitatea", a adăugat Savu.

×
Subiecte în articol: observator