x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Primele rezultate la Bac: „Nu sunt obişnuiţi să comunice”

Primele rezultate la Bac: „Nu sunt obişnuiţi să comunice”

de Diana Scarlat    |    15 Iun 2015   •   22:31
Primele rezultate la Bac: „Nu sunt obişnuiţi să comunice”
Sursa foto: Adrian Manolache

BACALAUREAT 2015. Peste 30% dintre absolvenţii de liceu înscrişi anul acesta la Bacalaureat nu au obţinut certificatul de utilizator experimentat la evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare în limba română (proba A). Rezultatele sunt, totuşi, mai bune decât cele de anul trecut.
Conform datelor centralizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, la proba A, 98.631 de candidaţi, reprezentând 69,33% din total, au obţinut certificatul de utilizator experimentat, fiind cu 2,21% peste nivelul înregistrat în 2014. Situaţia este, totuşi, îngrijorătoare, din perspectiva pregătirii pentru învăţământul superior şi intrarea pe piaţa forţei de muncă a celor care nu au reuşit să treacă de proba orală la limba română. „Sperăm că vor ajunge în universităţile din România cât mai puţini dintre cei care nu au reuşit să obţină calificativul maxim la această probă. Ne-ar fi foarte greu să comunicăm cu ei. Tinerii suportă oricum foarte greu, în ultimii ani, trecerea de la învăţământul liceal la cel universitar”, spune Anton Hadăr, vicepreşedinte al senatului Universităţii Politehnica Bucureşti.Universităţile din România se confruntă de aproximativ zece ani cu o diminuare a nivelului de pregătire a noilor generaţii, iar rezultatele de la Bacalaureat sunt o explicaţie pentru situaţia facultăţilor. „Este o confirmare a ceea ce ştim de mulţi ani, anume faptul că nu se mai face o pregătire bună în şcoală. Elevii nu mai citesc, nu mai scriu şi nu sunt obişnuiţi să comunice. Noi avem studenţi care au dificultăţi de exprimare, dar în trei ani de studiu reuşesc să reducă din handicap, însă, faţă de anii 90, se simte o dimi-nuare drastică a pregătirii, mai ales în privinţa capacităţii de înţelegere a textelor”, spune şi Mircea Dumitru, rector al Universităţii din Bucureşti.
 

×