Ministrul Turismului, Elena Udrea, s-a plimbat azi cu unul dintre cele patru autobuze supraetajate care vor efectua curse destinate turistilor din Capitala in urmatoarele luni.
Autobuzele, decorate cu brandul turistic al Romaniei (frunza), au 77 de locuri la etajul descoperit, patru metri inaltime si vor circula pe traseul Piata Presei Libere – Palatul Parlamentului, avand statii in principalele puncte de atractie pentru turistii din Bucuresti.
"Am vazut astfel de autobuze in principalele metropole din Europa, in SUA, era timpul sa circule si in Bucuresti. Cred in potentialul turistic al Bucurestiului, este o destinatie pentru cei care vor distractie, care vor sa iasa seara in oras, in Centrul Istoric, o destinatie pentru tineri, dar si pentru cei de varsta a doua', a declarat Elena Udrea inainte de urcarea in autobuz.
Cele patru vehicule au fost inchiriate de RATB de la Regia de Transport din Constanta timp de trei luni, pentru 60.000 de euro. Ministerul Turismului va suporta costurile de promovare ale programului, pregatind pliante si brosuri pentru turistii care vor alege acest mijloc de trasport. De asemenea, incepand de luni, locurile din autobuz vor fi dotate si cu casti audio unde se vor putea auzi explicatii legate de istoria monumentelor din Capitala aflate pe traseu.
Autobuzul va circula cu o viteza aproximativa de 20 de kilometri la ora, urmand sa opreasca in 14 statii. Printre acestea se numara Arcul de Triumf, Muzeul Antipa, Piata Victoria, Palatul Parlamentului, Piata Unirii, Piata Universitatii.
Ruta nu a fost aleasa tinandu-se cont de atractiile turistice, dar si copacii si cablurile de pe traseu.
"Din pacate cablurile care atarna de stalpi prin tot Bucurestiul au ingreunat destul de mult alegerea unui traseu', a spus Udrea, odata suita in autobuz.
Intr-adevar, cablurile se apropie destul de mult de turistii urcati la etaj, in special pe Bulevardul Unirii. Pe Bulevardul Kiseleef, in schimb, turistii sunt amenintati de crengile copacilor.
Aparitia autobuzelor pe bulevardele bucurestene a fost o surpriza pentru trecatori. Multi faceau cu mana, strigand: "Tourists, tourists', altii faceau poze sau filmau trecerea acestora. Mai putin incantati au fost insa soferii, care claxonau insistent, pentru ca autobuzele mergeau lent si ocupau mai multe benzi cand luau curbele.
"In mod normal, astfel de autobuze au o banda speciala, dar nu stim inca daca o banda speciala poate fi facuta pentru ele in Bucuresti', a mai spus Udrea.
Pretul unui card de acces pentru patru autobuze este de 25 de lei. Cardul este valabil 24 de ore.