Campania "Despre sănătate, cu responsabilitate" a fost lansată luni în cadrul unei dezbateri la care au participat reprezentanţi ai autorităţilor şi profesionişti din domeniul sănătăţii, precum şi ai industriei farmaceutice.
Campania - iniţiată de Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI) - îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea educaţiei pentru sănătate a consumatorilor şi pacienţilor români, pentru ca aceştia să poată lua decizii informate privind modul în care îşi gestionează propria sănătate.
Potrivit organizatorilor, lansarea campaniei are loc în contextul în care, pe de o parte, publicul are acces la informaţii incomplete, incorecte sau înşelătoare despre medicamentele fără prescripţie medicală, suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală iar, pe de altă parte, legislaţia curentă cu privire la comunicarea acestor produselor lasă loc de interpretări, un astfel de demers educaţional fiind absolut necesar pentru a îmbunătăţi educaţia pentru sănătate.
Iniţiată de RASCI, campania se desfăşoară cu sprijinul Ministerului Sănătăţii, Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF), Colegiului Farmaciştilor din România (CFR) şi al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).
Preşedintele Comisiei de sănătate din Senat, Laszlo Attila, a spus că în România există probleme cu automedicaţia.
"Avem probleme cu automedicaţia şi cred că spargem toate statisticile europene în acest sens", a afirmat Laszlo Attila.
El a mai spus că ar trebui corelate şi corectate o serie de lucruri, unul dintre acestea fiind chiar partea de comunicare.
Avocatul Colegiului Medicilor din România, Liviu Fătu, a afirmat că mulţi oameni ajung la medic în stadiul terminal de boală, după ce au consumat timp îndelungat medicamente fără prescripţie sau suplimente alimentare crezând că acestea îi vindecă.
La rândul său, preşedintele SNMF, Rodica Tănăsescu, a susţinut că pacientul trebuie să aibă toate indicaţiile atunci când cumpără un medicament fără prescripţie medicală.
"OTC-ul (n.r. medicament fără prescripţie medicală) îşi are locul strict în farmacie", a subliniat medicul, precizând că suplimentul alimentar şi OTC-ul trebuie luate după prescripţia medicului.
În opinia sa, un mesaj responsabil ar trebui să înceapă cu " Întâi mergi la medic!".
Secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii Corin Pop a afirmat că trebuie asigurată o informare cât mai corectă, astfel încât pacientul să ia o decizie în deplină cunoştinţă de cauză, responsabilă, cu privire la propria sănătate.
Campania lansată luni se adresează publicului general, profesioniştilor din domeniul sănătăţii, autorităţilor şi instituţiilor statului. AGERPRES