x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Scrisori - 23 mai 2005

Scrisori - 23 mai 2005

22 Mai 2005   •   00:00
Ion Toma, com. Corbii Mari, jud. Dambovita:
"Am o ruda in USA care are un apartament in Bucuresti si vrea sa-mi lase acest apartament. Cum trebuie procedat si care este modalitatea ce trebuie urmata? Daca imi trimite o procura prin care pot vinde acest apartament, pot sa-l vand fiului meu? Cum ar trebui sa arate aceasta procura? Unde sa o faca? In ce limba? Noi vrem ca apartamentul sa ramana in familie."

RASPUNS: Este necesara o procura autentica pentru a incheia act de vanzare-cumparare. Va sfatuim sa va adresati unui birou notarial care este in masura sa va ofere informatiile de care aveti nevoie.

Ghiculete Galina, Bucuresti:
"In noiembrie 2004 am primit o factura fiscala prin care mi se aducea la cunostinta ca am de plata suma de 2.606.000 lei. Mentionez ca la mine in casa nu intra nimeni, iar sotul meu are 78 de ani si este bolnav. Am trimis o scrisoare la RomTelecom, iar raspunsul lor a fost: «Cu toata intelegerea pentru situatia dumneavoastra, nu va putem acorda scaderea sumelor corespunzatoare acestor convorbiri». Chiar nu se mai poate face nimic pentru a solutiona aceasta problema?"

RASPUNS: De la RomTelecom am primit urmatorul raspuns pentru dumneavoastra: "RomTelecom a tratat cu maxima atentie reclamatia dumneavoastra cu privire la contestarea sumei de 2.406.000 lei, reprezentand contravaloarea unor convorbiri efectuate in noptile de 11 si 14 decembrie 2004. Investigatiile tehnice repetate au demonstrat faptul ca de la postul dumneavoastra telefonic au fost apelate, in mod repetat, numere de telefon cu valoare adaugata, de tipul "Linia Fierbinte". Nu exista defectiuni tehnice care sa sugereze imixtiuni straine pe circuitul dumneavoastra telefonic. De asemenea, a fost trimisa o echipa de la serviciul tehnic pentru a investiga cutia telefonica aferenta blocului in care locuiti. Nici acolo nu au fost descoperite defectiuni tehnice. Prin urmare, nu ne ramane decat sa va sugeram sa apelati gratuit serviciul ROMTELECOM 930 si sa solicitati parolarea postului telefonic (de asemenea gratuita) pentru a evita astfel de situatii pe viitor".

Novac Gheorghe, Ilfov:
"Am mostenit de la parinti in judetul Vaslui o casa. Imobilul se afla in comuna Puiesti, satul Fulgu, si este electrificat, apartinand de sucursala Electrica Moldova SA Bacau. Mi-a fost intrerupta lumina pentru neplata sumei de 181.104 lei, bani pe care nu i-am platit la timp, deoarece nu locuiesc acolo. Am platit cand am ajuns acasa si suma restanta, si deschiderea - 535.800 de lei. Desi nu locuiesc acolo, facturile veneau ca si cum ar fi consumat cineva lumina. Am cerut sa fiu trecut la sistemul social, dar m-au refuzat, spunandu-mi sa ma mut la tara."

RASPUNS: De la Electrica SA am primit pentru dumneavoastra urmatorul raspuns: "SDFEE Vaslui a intocmit un raspuns care v-a fost transmis prin adresa nr. 1496/275/ 21.03.2005. De asemenea, referitor la tariful solicitat cu ocazia incheierii contractului pe numele sau, in cererea de contractare este solicitat tariful CD (monom fara abonament) si in contractul de furnizare a energiei electrice, semnat de ambele parti, este stabilit de comun acord, tariful CD. Facturarea pe baza unui index din oficiu s-a datorat faptului ca abonatul nu a fost gasit la locuinta pe care o detine in localitatea Fulgu. Referitor la comportamentul cititorului Mocanu Ion, acesta fiind salariatul SC Alt Univers 2002 Company SRL, prin adresa SDFEE Vaslui nr. 275/11.04.2005 a fost adusa la cunostinta acestei societati nemultumirea abonatului. Urmeaza ca SC Alt Univers 2002 Company SRL sa ancheteze cazul si sa ia masurile necesare. De asemenea, pentru a preintampina astfel de situatii, in luna martie 2005, SC Alt Univers 2002 Company SRL a modificat fisele de post ale salariatilor cititori-incasatori, cu mentiunea ca activitatea de incasare respectiv citire sa se faca numai la domiciliul abonatilor. In perioada 29-31.05.2005 s-au efectuat instruiri speciale, la toate punctele de lucru. Incepand din luna octombrie 2004, sistemul de facturare in mediul rural se face in modul urmator: se emit doua facturi consecutive, la doua luni, pe baza unui consum convenit cu consumatorul, iar regularizarea se face la 6 luni, pe baza indexului citit de personalul cititor-incasator. In localitatea Fulgu, citirile de regularizare se fac in lunile ianuarie si iulie (in jurul datei de 20). In aceste luni abonatul trebuie sa asigure accesul la contor pentru citire. Asa cum i s-a comunicat si prin adresa SDFEE Vaslui nr. 1496/275/ 21.03.2005, domnul Novac trebuie sa se prezinte la Centrul de Relatii cu Clientii din Barlad, sa semneze conventia de consum cu tipul de tarif solicitat de dumnealui si cantitatile de energie ce urmeaza sa se factureze in primele doua luni."

×
Subiecte în articol: arhiva jurnalul