x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

de Anca Ardeleanu    |    23 Ian 2007   •   00:00
Scrisori

Neagu Alexandru, Mures: "As vrea sa plec la munca in Italia si nu stiu ce se schimba acum, o data cu integrarea tarii noastre. De asemenea, ce trebuie sa faca angajatorul pentru a angaja cetateni romani. Va rog, daca aveti ceva informatii cu privire la aceasta nedumerire a mea, sa ma informati."

RASPUNS: De la Departamentul pentru Munca in Strainatate am primit urmatoarele informatii cu privire la noile proceduri privind accesul pe piata muncii in Italia pentru cetatenii romani. Astfel: "In ceea ce priveste accesul cetatenilor romani pe piata muncii din Italia, cererile de autorizare a angajarii prezentate in cursul anului 2006 in sectoarele in care, incepand cu 1 ianuarie 2007, guvernul italian a acordat acces liber (agricol, turistic-hotelier, constructii, mecanic, activitati casnice si de ingrijire a persoanelor, activitati sezoniere, activitati pentru care este utilizat personal de conducere si cu inalta calificare) vor fi arhivate de Ghiseul Unic pentru Imigrare. Se va proceda similar cu cererile prezentate pentru obtinerea autorizarii de angajare in baza prevederilor art. 27 din cadrul DL nr. 286/1998. Angajatorii care doresc sa incadreze in munca lucratori romani in sectoarele mentionate mai sus trebuie sa transmita declaratiile de angajare Centrelor de Plasare si institutiilor de protectie sociala, in conformitate cu prevederile legislatiei italiene din domeniu. La randul lor, lucratorii romani trebuie sa solicite cartea de sedere la chestura, direct sau prin intermediul oficiilor postale. Lucratorul care se afla in posesia autorizarii de angajare nu mai trebuie sa solicite viza de intrare la reprezentanta diplomatica italiana, ci direct cartea de sedere la chestura competenta".

Manea Eugenia, Bucuresti: "Va rog sa-mi spuneti daca pot sa beneficiez anul acesta de un ajutor de incalzire cu lemne. Mentionez ca sunt pensionara si vaduva si ca locuiesc in Sectorul 6 al Capitalei. Va cer aceste informatii, deoarece am auzit ceva despre acest ajutor la televizor, dar nu am inteles ce trebuie sa fac concret pentru a putea beneficia. Va multumesc".

Raspuns: Din scrisoarea dumneavoastra nu am inteles la ce suma se ridica pensia dumneavoastra, dar va putem spune ceea ce trebuie facut in acest sens: "Incepand din data de 15 ianuarie 2007, familiile sau persoanele singure care se incalzezc cu lemne sau combustibili petrolieri, pot merge la sediul Serviciului Ajutor Social din cadrul Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6, pentru a depune cereri in vederea obtinerii ajutorului de incalzire pentru lunile ianuarie - martie 2007. Data-limita pentru depunere este 31 ianuarie 2007. Pot beneficia de ajutorul pentru incalzire, in conformitate cu prevederile OUG nr. 107/13.12.2006 pentru modificarea OUG nr. 5/2003, familiile sau persoanele singure al caror venit net mediu lunar pe membru se situeaza astfel: venit pana la 125 lei - se acorda 46 lei; intre 125 lei si 170 lei - se acorda 42 lei; intre 170 lei si 210 lei - se acorda 38 lei; intre 210 lei si 250 lei - se acorda 34 lei; intre 250 lei si 290 lei - se acorda 30 lei; intre 290 lei si 345 lei - se acorda 26 lei; intre 345 lei si 390 lei - se acorda 22 lei; intre 390 lei si 440 lei - se acorda 18 lei; intre 440 lei si 500 lei - se acorda 14 lei. Va rugam sa va adresati Serviciului Ajutor Social, situat in Str. Drumul Sarii nr. 2, Sector 6, Bucuresti, tel./fax: 410.30.20, unde veti putea depune cerere in vederea obtinerii acestei facilitati. Cererea va fi insotita de o serie de documente care vor certifica situatia sociala a familiei/persoanei singure. Actele necesare sunt: acte doveditoare privind componenta familiei: buletin identitate/carte identitate, certificat nastere copil, acte doveditoare privind veniturile realizate: talon indemnizatie somaj; talon pensie, talon pensie de urmas, in cazul copiilor care au parinti decedati. Alte acte doveditoare care sa justifice veniturile realizate de familie, precum si componenta acesteia. Actul doveditor privind proprietatea sau contractul de inchiriere pentru locuinta pentru care solicita ajutorul de incalzire cu lemne, carbuni sau combustibili petrolieri. In urma analizarii acestora, solicitantilor li se va acorda ajutorul in baza dispozitiei primarului Sectorului 6.

Radu Iamandi, Ialomita: "Sunt pensionar din anul 1990 si am o perioada de activitate din primii ani ai serviciului evidentiati in cartea de munca fara mentiunea salariului primit. Problema este ca acei ani imi sunt necesari acum, la recalcularea pensiei. Din 1.12.1948 si pana la 1.11.1951 am lucrat ca agent de cultura in Focsani. Pentru aflarea salariului primit in acea perioada, care, dupa cat imi amintesc, era de 3.000 de lei, am apelat in primul rand la Arhivele Nationale ale Directiei Judetene Vrancea, din orasul Focsani, dar aici mi s-a spus ca dansii nu au astfel de documente. Mentionez ca am facut mai multe incercari de a procura documentele de care am nevoie, dar totul a fost fara succes. De aceea va rog sa-mi spuneti dumneavoastra cui ma pot adresa, ce pot face pentru a gasi adeverintele de care am nevoie.

Raspuns: Nu va putem ajuta sa gasiti arhivele, dar va putem spune ce prevede legea referitor la dovedirea salariilor sau a sporurile cu caracter permanent. Daca salariile nu sunt inregistrate, ele pot fi dovedite cu adeverinte eliberate, in conditiile legii, de fostele unitati angajatoare. In acelasi mod pot fi dovedite si sporurile cu caracter permanent sau majorarile de salarii. In situatia in care salariile nu pot fi dovedite prin inscrisuri, legea prevede ca, pentru perioadele respective, in comparatie cu salariul mediu pe economie avut in vedere la determinarea punctajului mediu anual, se va folosi, in mod automat, salariul minim pe economie.

Cristina Vasilica, Teleorman: "Va rog mult sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei probleme. Am 58 de ani si vreau sa ies la pensie. Am lucrat ca ziler la o fabrica in perioada 1983-1991 in Turnu-Magurele. Dupa ce am implinit varsta de 58 de ani am mers sa solicit Casei Judetene de Pensii Teleorman intocmirea dosarului de pensionare. Dar la prezentarea adeverintei din care reiese vechimea mea, dansii mi-au spus ca nu este valabila si ca ar trebui reactualizata in alt format. Mi-au spus sa merg la Primaria Turnu-Magurele. Am fost, dar acolo mi s-a spus ca societatea unde am lucrat eu era privata, drept urmare nu a predat arhiva primariei. Va rog sa-mi spuneti ce pot face in acest caz. A doua problema pe care o am este aceea ca in urma cu cativa ani am fost depistata cu o tumoare mamara, iar pentru 3-4 ani am primit de la ANPH un ajutor banesc. Eu consider ca si aceasta perioada ar putea fi luata in considerare la definitivarea dosarului de pensionare. De aceea, va rog sa-mi spuneti unde ma pot adresa pentru a-mi rezolva aceste probleme".

Raspuns: Va indrumam sa va adresati la Casa Judeteana de Pensii sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu adresa in Strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon Infoline - 021-250.91.11 sau 0800.826.727 (linie telefonica gratuita), pentru a oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.
Apel
"Ma numesc Radu Valentina-Mihaela, locuiesc in Bucuresti, Aleea Callatis nr. 1, Sector 6, si sunt eleva in clasa a IX-a D la Colegiul «Sf. Sava». Am apelat la dumneavoastra cu mare rugaminte si speranta in suflet, pentru ca prin publicarea acestei scrisori sa-mi pot ajuta colega, Nae Angela Luciana. Colega mea are 15 ani si a fost diagnosticata cu tumora maligna - meduloblastam ventricul 4. Boala colegei mele s-a declansat brusc in luna august a anului trecut, dupa ce a fost admisa la Colegiul «Iulia Hasdeu». Astfel, din luna august este in spital, a fost operata de doua ori la Spitalul Baltazar (Spitalul nr. 9), iar in urma interventiilor chirurgicale i-au fost extirpate trei sferturi din tumora maligna, iar un sfert este neoperabil, aflandu-se pe Galeu. In prezent, este internata la Spitalul Fundeni pentru iradieri coloana, pe care le-a facut, iradieri-cap, pe care de asemenea le-a facut, si citostatice, pe care nu a putut pana in prezent sa le faca decat in numar de doua, deoarece imunitatea i-a scazut la 0. In urma cautarilor si a discutiile avute cu medicii ei, am luat legatura cu Clinica «Nova Vita» din Belgrad, Iugoslavia, prin doamna doctor Aosan Cristina, care are un cabinet in Timisoara si coopereaza cu aceasta clinica. In prezent, urmand sfatul doamnei doctor mentionate mai sus, urmam un tratament de imunizare pe baza de plante naturale care da rezultate. Pentru a putea urma un tratament complet la Clinica «Nova Vita», Angela are nevoie de suma de 20.000 euro, si in primul rand urgent de 5.000 euro pentru a pleca in Belgrad. Este urgent, deoarece partea ce nu a fost extirpata sa beneficieze de citostatice naturale pentru a elimina celulele canceroase. Am facut demersuri la Ministerul Sanatatii, dar, din nefericire, dansii nu sunt de acord sa ne sprijine cu fonduri. Am apelat prin acest mod la toti oamenii de bine, cu sufletul mare, care pot si mai ales vor sa-mi ajute colega de banca din clasele V-VIII. Mentionez ca situatia ei materiala este ingrijoratoare, deoarece in acelasi an parintii fetitei s-au despartit, iar ea si fratele ei au fost dati in grija mamei. In urma divortului, cei trei au trebuit sa-si ia o alta locuinta cu ipoteca pe 25 ani, iar singurul salariat este mama, cu un venit de 800 RON, fiind invatatoare. De aceea, va rog inca o data sa o ajutati pe Angela, sa-i dati o sansa de a se vindeca si mai ales de a trai!

Mama Angelei a deschis un cont la BCR Crangasi:
  • Nae Sanda, RO 32 RNCB 0066000980180001.

    De asemenea, pentru mai multe informatii puteti suna la mama Angelei, la numarul de telefon: 0744-91.41.46.
  • Cu deosebita stima, Radu Valentina-Mihaela"
  • ×
    Subiecte în articol: arhiva jurnalul