Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii 4 atuuri pe care le poți avea pe piața muncii pentru a atrage angajați valoroși

4 atuuri pe care le poți avea pe piața muncii pentru a atrage angajați valoroși

„Omul sfințește locul” spune un vechi proverb românesc, care se aplică foarte bine și pe piața muncii, devenită tot mai dinamică în ultimii ani. Angajații sunt cea mai importantă resursă a companiilor, iar pentru a atrage talente de top este nevoie de strategii bine puse la punct. Iată patru dintre atuurile pe care le poți avea în fața concurenței. 

1.„People centricity” - strategia de business prin care angajații se simt prețuiți

Evoluția unei organizații depinde de oamenii care fac parte din ea. În ultimii ani, focusul companiilor s-a schimbat, iar strategiile folosite pentru atragerea angajaților valoroși nu se mai bazează doar pe recompense financiare. Starea de bine la locul de muncă a devenit mai importantă. „People centricity” aduce în prim-plan soluții care țin cont de nevoile angajaților, atât fizice, cât și emoționale.

 

Unul dintre cele mai bune exemple este reprezentat de ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani cu spațiile de de lucru, unele dintre ele regândite în scopul de a combate temerile oamenilor legate de riscurile sanitare. Liviu Tudor, fondator și președinte al Genesis Property a dezvoltat IMMUNE Building Standard™, care are rolul de a asigura și monitoriza sănătatea clădirilor de birouri. Certificarea cuprinde o rețea extinsă de tehnologii și dispozitive, echipamente specializate, facilități noi, dar și personal dedicat. Toate aceste inovații răspund nevoii angajaților de a-și desfășura activitatea într-un mediu în care sănătatea le este protejată.

2.Brand de angajator puternic

De asemenea, brandul de angajator este un element important pentru atragerea talentelor de top. De ce ar vrea oamenii să lucreze într-o companie? Cum este mediul de lucru? Cât de atractive sunt proiectele? Cât de mult pot evolua angajații în timp? Sunt întrebări de la care trebuie să plece orice strategie de employer branding. LinkedIn susține că organizațiile cu un brand de angajator puternic atrag cu până la 50% mai mulți aplicanți calificați.

 

Printre cele mai comune activități de employer branding sunt incluse:

  • Campaniile de pe rețelele de socializare și campaniile de PR;
  • Testimonialele din partea angajaților;
  • Prezentarea oportunităților și proiectelor dezvoltate de companii;
  • Prezența la evenimente dedicate carierelor.

 

3.Flexibilitatea programului de lucru

Un alt atu important al companiilor în strategia de a atrage angajați valoroși este reprezentat de flexibilitatea programului de lucru pe care le-o acordă. Dacă sistemul work-from-home n-a funcționat în toate cazurile, cel hibrid - câteva zile de acasă, câteva zile de la birou -  a crescut foarte mult în popularitate, deoarece le-a dat oamenilor șansa de a-și gestiona mai bine timpul.

 

Prin urmare, în ultimii doi ani a crescut cererea de spații moderne de coworking, în care mai multe organizații își desfășoară activitatea, dar și de închiriere a birourilor-satelit, care să le asigure angajaților parcurgerea unor distanțe mai scurte între serviciu și casă. Companiile dispuse să acorde mai multă libertate și opțiuni multiple și flexibile de lucru vor avea parte de mai mult succes pe piața muncii.

4.Beneficii competitive

Beneficiile de ordin financiar au în continuare un impact major pe piața muncii, dar nu neapărat decisiv. Angajații de top își doresc mai mult decât un simplu job. Vor să-și demonstreze valoarea și să se simtă motivați. Un salariu bun pot găsi oriunde, dar mai importante sunt posibilitățile de dezvoltare, cultura companiei sau cât de interesante sunt proiectele la care lucrează.

 

Așadar, recunoașterea meritelor și oportunitățile de creștere vor cântări decisiv. Acestea sunt cele patru atuuri pe care orice organizație ar trebui să le le valorifice pentru a atrage angajați valoroși pe o piață a muncii tot mai dinamică.

 

Sursa foto: Shutterstock

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri