Titlurile sale „Inamicul este egoul”, „Stoic zi de zi” și „Liniștea este cheia”, publicate în limba română la Editura ap! (ACT și Politon), au fost traduse în peste 40 de limbi și s-au vândut în mai mult de cinci milioane de exemplare în întreaga lume. Cărțile lui sunt adevărate manuale care te învață cum să aplici principiile stoicismului în viața de zi cu zi, pentru a avea o viață împlinită și mai fericită, și de asemenea, îți dezvăluie tertipurile din industria media sau de marketing, pentru a înțelege mai bine cum funcționează lumea în care trăim. Iată ce lecții de viață prețioase inspirate din marketing și stoicism poți învăța citind cărțile sale.
- Obstacolele din calea fericirii noastre nu sunt problemele în sine, ci felul în care le percepem și reacționăm la ele.
Cartea Stoic zi de zi ne explică într-un mod practic cum putem aplica principiile filozofiei stoice și în ce fel ne pot acestea îmbunătăți atât viața interioară, cât și viața de zi cu zi. În cele 425 de pagini ale cărții găsim câteva dintre cele mai înțelepte cuvinte din istoria omenirii aparținând stoicilor Marc Aureliu, Epictet și Seneca, dar și lui Musonius Rufus, Cato cel Tânăr sau Zenon. În plus, această carte redă stoicismului locul cuvenit ca instrument în căutarea stăpânirii de sine, a perseverenței și înțelepciunii, adică acele calități de care oamenii se pot folosi pentru a duce o viață mai bună.
„Controlându-ne percepțiile, ne spun stoicii, putem dobândi claritate mentală. Direcționându-ne corect și just acțiunile, vom fi eficienți. Folosindu-ne și întărindu-ne voința, vom găsi înțelepciunea și perspectiva necesare pentru a face față oricărei încercări care ne iese în cale.” – Ryan Holiday.
- Liniștea este cheia!
Liniștea este cheia este genul de lectură care te face bine la propriu, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic. Asta pentru că este o carte despre cum să trăiești frumos, care se adresează în egală măsură celor care se simt copleșiți de zgomotul de fundal al lumii moderne, dar și celor care încearcă să se regăsească într-un mediu plin de distrageri. Ryan Holiday vorbește în carte despre ceea ce budiștii numesc „upekkha”, musulmanii „aslama”, evreii „hishtavut”, grecii „euthymia” și „hesychia”, epicurienii „ataraxia”, iar creștinii „aequanimitas”, sau… despre ceea ce noi, pe românește numim liniștea sufletească și cum să o dobândești.
Motivul pentru care cu toții ar trebui să ne preocupăm mai mult să dobândim liniștea sufletească, este de părere Ryan Holiday, este faptul că ea reprezintă cheia pentru a fi un părinte mai bun, un artist mai bun, un investitor mai bun, un sportiv mai bun, un om de știință mai bun și un om mai bun. Sursa de inspirație pentru această carte au constituit-o marile curente filosofice și religii ale lumii precum budismul, stoicismul, epicurismul, creștinismul sau hinduismul, întrucât toate au venerat pacea interioară, considerând-o binele suprem și secretul pentru a atinge înalta performanță și pentru a avea o viață fericită.
- Fă totul pentru titlu!
Ryan Holiday ne arată în cartea Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media, că în media din era digitală, care trăiește și moare în funcție de click-uri, titlul este primordial. Așadar, indiferent de ce vor să spună, jurnaliștii își construiesc titlurile astfel încât să atragă cititorii. Ajungem astfel la concluzia că până la urmă nu articolele sunt cele care se vând, ci titlurile inteligent redactate. Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media este o carte excelentă pentru toți cei care lucrează în marketing sau pur și simplu pentru cei interesați să înțeleagă mai bine felul în care funcționează media în era digitală și modalitățile prin care ne captează atenția. Cu ajutorul cărții vom înțelege mai bine fenomene cu care ne confruntăm în viața de zi cu zi, precum fake news, dar și tacticile care se ascund în spatele acestor fenomene.
- Folosește metoda de marketing growth hacking, pentru a-ți duce afacerea sau ideea la următorul nivel!
Growth Hacker în Marketing de Ryan Holiday este un abecedar al viitorului relațiilor publice, marketingului și publicității. Sau… altfel spus, este o introducere în growth hacking, o nouă formă de marketing dezvoltată de tineri inovatori, care, neavând la dispoziție bugete exorbitante pentru a lansa, a vinde sau a crește produse, au fost nevoiți să găsească modalități revoluționare de a face toate aceste lucruri cu bugete mult mai mici. Dacă lucrezi în marketing sau e-commerce, dacă ai un magazin online sau un site, sau dacă intenționezi să te apuci de afaceri cu comerț de orice tip, informațiile din această carte îți vor fi de un real folos. Cartea lui Holiday este presărată cu exemple demne de urmat de growth hacking, care pot fi folosite cu succes ca model de orice marketer dornic să își ducă jobul la următorul nivel. Este o carte plină cu povești despre branduri de succes și modul în care o idee strălucită a făcut diferența în cazul lor între un brand mediocru și unul foarte valoros.
- Pentru a crea produse care să treacă testul timpului și să se vândă constant, pornește de la un produs excepțional. Marketing-ul bun nu este de ajuns, pentru că nu creează produse de excepție.
Secretul vânzărilor perene. Arta de a crea produse memorabile, de Ryan Holiday este rețeta perfectă pentru a crea produse care se vor bucura de succes pe termen lung. Iar prin „produse” înțelegem deopotrivă cărți, filme, muzică sau afaceri. Autorul s-a documentat asiduu în legătură cu acest subiect încercând să identifice o mentalitate creativă comună sau un tipar comun al tuturor produselor care se bucură de succes pe termen lung. Așa a luat naștere această carte, care adună la un loc trăsăturile datorită cărora: Lady Gaga, Rick Rubin, Iron Maiden, Bruce Springsteen, Shakespeare, Ernest Hemingway, Stephen King, Truman Capote, Seinfeld, „Războiul stelelor” etc., exercită în continuare o fascinație stranie asupra noastră. „Secretul vânzărilor perene” este o carte utilă atât dacă lucrezi în marketing, cât și dacă scrii, compui muzică, pictezi sau pui umărul la nașterea unor noi produse. Această carte ar putea reprezenta pentru tine o prețioasă sursă de inspirație. Cu alte cuvinte, este o lectură despre ce standarde trebuie să atingă produsele tale, cum să ajungi în vârf cu ele făcând tot ce se poate face, și apoi, cum să te menții pe piață cât mai mult timp în condițiile acestei adevărate invazii de noi și noi produse.
- Un om își poate atinge capacitatea maximă numai atunci când se eliberează de ego și de povară.
Inamicul este ego-ul este cartea care îți va aminti de pericolele egocentrismului. O lectură bogată în conținut menit să te inspire și să te motiveze totodată, o carte plină de sens și de citate care te vor pune pe gânduri, pe care o vei citi cu plăcere având sentimentul că ai primit ceva de care aveai nevoie. Cartea propune o varietate de definiții ale ego-ului, văzut din diverse perspective, care te vor ajuta să înțelegi pe deplin nuanțele acestei noțiuni, dar și modalitățile în care egoul ne afectează, inhibând adevăratul succes și împiedicând comunicarea directă și onestă cu lumea din jurul nostru. Asta se întâmplă pentru că ego-ul nu face altceva decât să înlocuiască părțile raționale și conștiente ale psihicului nostru cu lăudăroșenie și egocentrism și să ne spună ce vrem să auzim, când vrem să auzim. Vestea bună pe care ne-o dă autorul în această carte este că ego-ul poate fi gestionat și direcționat, iar poveștile despre Orson Welles, J.K. Rowling, Eleanor Roosevelt, Benjamin Franklin, Belisarie, Angela Merkel, Ernest Hemingway, George Marshall și mulți alții sunt de natură să ne inspire și să ne determine să ne gestionăm mai bine egoul în vederea realizării obiectivelor pe care ni le propunem în viață.
- Pentru a aplica cu succes un plan, trebuie să fii dedicat, disciplinat și să dai dovadă de răbdare.
2007. Internetul este zguduit de un articol publicat pe un blog al companiei media Gawker Media, care dezvăluie că celebrul fondator PayPal, Peter Thiel, este gay. Titanul din Sillicon Valley decide să treacă la fapte, punând la cale un adevărat complot pentru a distruge imperiul mediatic ce i-a violat intimitatea. În această luptă demnă de o odisee, care a durat o întreagă decadă, sunt implicați și luptătorul pro-wrestling Hulk Hogan și fondatorul Gawker Media, Nick Denton.
În cartea Conspirația, recent apărută la editura ap!, Ryan Holiday disecă planul miliardarului Peter Thiel, prin care acesta a reușit să doboare un imperiu mediatic, arătându-ne ce tactici a folosit și de asemenea, demonstrând că în orice întreprinzi, pentru a avea succes trebuie să fii dedicat, disciplinat și să dai dovadă de răbdare.
Cărțile lui Ryan Holiday sunt disponibile la Editura ap! (ACT și Politon) atât în format traditional, cât și audiobook. ap! (ACT și Politon) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte din România. Specializată în non-ficțiune de calitate, editura a adus pe piața locală o serie de autori care au făcut furori în toată lumea, precum Tim Ferriss, Robin Sharma, Tony Robbins, Wayne Dyer, Steve Harvey, Gino Wickman și mulți alții. Totodată, ap! (ACT și Politon) este editura românească sub egida căreia au fost înregistrate cele mai multe audiobookuri la nivel local. Lansată în 2014, editura a adus în România peste 300 de titluri în format audio, multe dintre acestea fiind bestsellere care au făcut înconjurul lumii și au schimbat mii de vieți.
ap! (ACT și Politon) crede în dezvoltarea continuă și aduce cititorilor români titluri care acoperă o gamă variată de subiecte din sfere precum dezvoltarea personală și profesională, business, antreprenoriat, spiritualitate și wellbeing. Titlurile editurii se găsesc atât în format clasic, cât și sub formă de eBook, MP3 sau audiobook, astfel încât cititorii să se poată bucura de lectură în orice moment al vieții lor.