Compania Agroland Business System va fi listată, astăzi, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti şi vor fi tranzacţionate sub simbolul AG. Operează cea mai mare rețea de magazine agricole din țară.
Societatea a efectuat un plasament privat prin care a atras 7,9 milioane lei de la investitori în noiembrie 2020. Au fost scoase spre vânzare 1,7 milioane de acţiuni, iar investitorii au plasat ordine de subscriere pentru 8,5 milioane de acţiuni, în valoare cumulată de 38,5 milioane lei, depășind de aproape cinci ori oferta.
Plasamentul a fost programat pentru perioada 18 noiembrie - 2 decembrie 2020, dar a fost încheiat anticipat din prima zi. Cele 1,7 milioane de acţiuni au fost alocate pro-rata către 137 de investitori, dintre care trei investitori instituţionali şi 134 de investitori de retail. Aceștia deţin cumulat 15% din acţiuni. În urma plasamentului privat, Agroland a obţinut o capitalizare anticipată de 52,9 milioane de lei.
TradeVille a intermediat plasamentul şi listarea societăţii pe piaţa AeRO, în calitate de Consultant Autorizat. Societatea va asista Agroland în următoarele 12 luni, ulterior listării.
Preţul de tranzacaţionare este de 19,8 lei pe acţiune. Astfel, compania controlată majoritar de antreprenorul şi directorul general Horia Cardoş are o valoare de piaţă de 233 milioane de lei. Lichiditatea în doar 30 de minute la această companie este de 6,6 mil. lei, ceea ce înseamnă că Agroland deja a bătut precedentul record al SafeTech Innovations pentru cel mai bun debut la bursă în termeni de lichiditate pentru o companie antreprenorială.
Comparativ cu preţul de la plasamentul privat încheiat în toamnă, de 4,5 lei pe acţiune, Agroland înregistrează astăzi o creștere de 340%. Tradeville este intermediarul listării. Horia Cardoş, fondator al companiei, este atât administratorul Unic al societăţii, cât şi directorul general al acesteia. La momentul realizării prospectului, Horia Cardoş deţine 76,5% din capitalul social al societăţii. Agroland a derulat în noiembrie 2020 un plasament privat prin care a atras 7,9 milioane lei de la investitori.
În cadrul plasamentului privat au fost scoase spre vânzare 1,7 milioane de acţiuni, iar investitorii au plasat ordine de subscriere pentru 8,5 milioane de acţiuni, în valoare cumulată de 38,5 milioane lei, ceea ce a depăşit de aproape cinci ori oferta, potrivit BVB.
Cele mai recente date financiare, cele la S1/2020, arată că Agroland Business System a avut venituri din exploatare de 122 mil. lei şi un profit net de 8,4 mil. lei. “Agroland nu vinde produse în afara sistemului propriu şi de francize. Magazinele care operează sub franciză sunt obligate să expună aceeaşi marfa (achiziţionată de la ABS), la aceleaşi preturi şi să aplice aceleaşi politici precum magazinele proprii”, se arată în prospect.
Mediafax