Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Armata română va construi autostrăzi pentru transporturi militare

Armata română va construi autostrăzi pentru transporturi militare

de Redacția Jurnalul    |   

Românii așteaptă de peste 35 de ani investiții serioase în infrastructură, însă puținele proiecte au demarat greu și s-au finalizat și mai greu deși banii s-au cheltuit. Acum însă, în cadrul noii strategii NATO de mobilitate, armata română vrea să construiască autostrăzi pentru transporturile militare.

Finanțate din bugetul Miniserului Apărării, aceste coridoare de mare viteză vor asigura deplasarea eficientă a trupelor și echipamentelor în caz de conflict. Rețeaua rutieră militară va străbate țara pe axe strategice – vest-est și nord-sud – consolidând infrastructura defensivă națională în acord cu planurile Alianței.

România, potrivit planurilor NATO, va aloca în următorul deceniu circa 5% din PIB pentru MApNi, echivalentul a circa 20 de miliarde de euro. Din acești bani, 3,5% vor fi alocați pentru salarii și echipamente militare, iar restul de 1,5% va fi investit în infrastructura militară, printre care și construcția acestor autostrăzi strategice.

Coridoarele stabilite de NATO în România

NATO a identificat trei coridoare strategice ce vor străbate teritoriul României:

- Coridorul Vest-Est, care intră pe la Arad și continuă spre Constanța prin Deva, Sibiu, Brașov, Ploiești și București.

- Coridorul Baltică – Mediterană, care începe în Lituania, trece prin Polonia și Slovacia și intră în România prin județul Bihor.

- Coridorul Sud, cu traseul Timișoara – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Calafat.

Un coridor important va conecta vestul și estul Europei, pornind din Germania, traversând Slovacia și Ungaria, cu punct de intrare în România, la Arad. apoi traseul se ramifică: un drum merge spre Constanța, iar celălal spre sud, pe ruta Timișoara – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Calafat. Tronsonul Sibiu – Brașov reprezintă un punct critic, iar construcția sa ar putea fi finanțată prin fonduri militare.

lipsa unui tronson de autostradă între Timișoara și sudul țării complică implementarea rapidă a proiectului. Coridorul Baltică – Mediterană, care traversează județul Bihor, este incomplet, lipsind segmente esențiale între Oradea și Arad. Conectarea Banatului cu Calafat depinde de viitoarele lucrări de infrastructură.

Ce trebuie să facă România pentru a realiza proiectele

Pentru construcția autostrăzilor cu fonduri militare este nevoie de îndeplinirea a două condiții.

1. Guvernul trebuie să respecte angajamentul de a crește bugetul Apărării.

2. Traseele vizate să fie declarate drumuri de importanță militară printr-o decizie a Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT).

Acest demers face parte dintr-un efort NATO de a îmbunătăți mobilitatea militară în Europa, asigurând circulația rapidă și neîntreruptă a personalului și echipamentelor militare în situații de criză. România, prin aceste proiecte, devine un nod strategic vital pentru securitatea NATO pe flancul estic.

Aceste coridoare rutiere reprezintă o componentă cheie a planurilor NATO de descurajare și apărare colectivă, pregătind terenul pentru o reacție rapidă și eficientă în cazul unui conflict armat, notează stiripesurse.ro.


 

Subiecte în articol: armata autostrazi consstructii tancuri
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri