Jurnalul.ro Auto Automobile Dacia, o afacere de succes Iată ce profit a avut compania în 2023

Automobile Dacia, o afacere de succes Iată ce profit a avut compania în 2023

de Redacția Jurnalul    |   

Automobile Dacia s-a menţinut la afaceri de peste 5,2 miliarde de euro în 2023, la care se adaugă businessul Horse de aproape 500 mil. euro.

Cifra de afaceri a Automo­bile Dacia, com­pania care de­ţi­ne uzina de la Craiova, a urcat cu un procent în 2023, la 5,259 mld. euro, potrivit datelor publi­cate de Ministerul Finanţe­lor, citate de Ziarul Financiar.

Mai mult, profitul net al companiei s-a menţinut la 107 mil. euro, în timp ce numărul mediu al salariaţilor s-a redus de la o medie de 12.209 în 2022 la 11.457 în 2023.

În 2023 Grupul Renault alături de Geely a înfiinţat compania Horse în care este acţionar şi care este responsabilă de producţia de motoare termice.

Horse România a rulat anul trecut afaceri de 483 mil. euro, în creştere cu 261% faţă de anul anterior, iar profitul net a urcat cu 40%, la 2,65 mil. euro, iar mai departe, numărul angajaţilor a ajuns la 1.477, în creştere cu 160%.

Actuala Horse România este fosta Renault Mecanique Roumanie, cea responsabilă de motoarele cu ardere internă, unde Renault este partener.

Renault Mecanique Roumanie (RMR), compania înfiinţată în 2008 pen­tru producţia de cutii de viteze în urma unei investiţii de 214 mil. euro, include în plus şi producţia de motoare, dar şi tur­nă­toria de aluminiu şi va fi parte a ecosis­te­mului Horse – compania deţi­nută de Renault şi Geely, 50% fiecare, şi care este responsabilă de producţia şi pro­iectarea de motoare cu ardere inter­nă, inclusiv hi­bride. Renault Mecanique Roumanie este parte a UMCD – Uzina Mecanică şi Şasi­uri Dacia. Mai departe, entitatea Horse include şi producţia de motoare, dar şi turnătoria de aluminiu şi va fi integrată în Horse, iar partea de şasiuri din cadrul UMCD a mers către uzina de vehicule şi implicit către Automobile Dacia.

Dacia contribuie şi la reinventarea lanţului valoric pentru motoarele cu ardere internă prin colaborarea cu Horse - divizia deţinută de Renault şi Geely, responsabilă de cutii de viteze şi motoare cu ardere internă şi adaptarea de com­bu­tibili sintetici. Dacia va avea o tranziţie uşoară către maşini electrice în Europa, mizând pe soluţii accesibile.

Renault Mecanique Roumanie avea la final de 2021 circa 600 de angajaţi, dar după reorganizare va avea în total între 1.900 şi 2.000, conform oficialilor Grupu­lui Renault.

Partea de producţie şasiuri din cadrul UMCD – Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia va trece la Automobile Dacia, în cadrul uzinei vehicule.

Motorul cu ardere internă se va dez­volta în continuare şi tot va reprezenta 50% din volumele mondiale în 2050, po­trivit estimărilor Renault. Parteneriatul cu Geely pentru Horse vine în contextul în care Renault produce 2,5 milioane de motoare, iar grupul chinez alte 2,5 mili­oane de motoare.

La 1 iulie 2023, Horse a început oficial activităţile pe piaţa industriei auto. HORSE preia expertiza şi activele industriale ale Renault Group în domeniul dezvoltării, producţiei şi furnizării viitoarei generaţii de sisteme de propulsie termice şi hibride cu emisii scăzute de carbon.

Noua companie, al cărei sediu se află la Madrid (Spania), dispune de 9.000 de salariaţi (foşti angajaţi ai Renault Group), care lucrează în 8 uzine cu o capacitate de producţie de 3,2 milioane de unităţi anual. Ea dispune totodată de 3 centre R&D, cu o prezenţă în 7 ţări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania şi Turcia).

Din momentul lansării, Horse va fi un furnizor global de sisteme de propulsie, dezvoltând tehnologii cu emisii scăzute de carbon. Noua companie va fi furnizor pentru Renault, Dacia, dar şi Nissan şi Mitsubishi Motors Company. În viitor, HORSE va putea oferi tehnologii de sisteme de propulsie şi altor companii auto. Compania va oferi o gamă completă de tehnologii de cel mai înalt nivel în domeniul motoarelor, cutiilor de viteze, sistemelor hibride (xHEV) şi al bateriilor. Sistemele de propulsie HORSE vor putea integra toate tipurile existente sau alternative de combustibili sau surse de energie (e-fuel, hidrogen GPL,CNG, etanol, etc.).

„În 2040, vehiculele pe combustie şi hibride vor continua să reprezinte peste 50% din vânzările globale. HORSE va fi un deschizător de drum pe această piaţă cu tehnologia şi cu soluţiile sale de propulsie cu emisii scăzute de carbon. Pentru noi este o experienţă unică şi o mare sursă de mândrie colectivă să contribuim la crearea unei companii de o asemenea anvergură. Salariaţii HORSE din întreaga lume sunt pregătiţi să facă din această companie o adevărată referinţă la nivel internaţional în domeniul tehnologiei sistemelor de propulsie termice şi hibride“, a spus Patrice Haettel, CEO, HORSE

Producătorii auto GEELY ŞI RENAULT GROUP vor crea, în săptămânile următoare, aşa cum s-a anunţat la sfârşitul anului 2022, o nouă entitate combinând subsidiarele lor specializate în proiectarea şi producţia sistemelor de propulsie termică (în special Aurobay şi HORSE). Aramco, care a semnat o scrisoare de intenţie cu Renault Group şi Geely pe 2 martie 2023, evaluează o investiţie strategică în această nouă companie specializată în tehnologii de propulsie. Investiţia Aramco ar urma să susţină creşterea companiei şi să contribuie la activităţile cheie de cercetare şi dezvoltare privind soluţiile de combustibili sintetici şi tehnologiile bazate pe hidrogen de generaţie următoare.

Obiectivul noii companii este să devină liderul viitoarei generaţii de sisteme de propulsie termice şi hibride cu emisii scăzute de carbon.

NOUA COMPANIE MIXTă va oferi sisteme de propulsie şi altor constructori de automobile şi este deschisă pentru a primi noi acţionari şi parteneri interesaţi să colaboreze în domeniul motoarelor termice cu emisii scăzute de carbon.

Datorită acestui proiect, portofoliul combinat al Renault Group şi Geely, precum şi amprenta geografică a noii companii îi va permite să ofere soluţii pentru 80% din piaţa globală a motoarelor cu combustie internă. Această creştere este generată atât de acoperirea geografică – cu acces la toate pieţele din Europa, America Latină şi de Nord şi China, cât şi de complementaritatea produselor, ceea ce permite să fie oferite soluţii complete de propulsii cu emisii scăzute şi tehnologii bazate pe hidrogen.

UZINELE HORSE, GEELY ŞI AUROBAY vor avea împreună capacitatea de a produce anual peste 5 milioane de motoare şi sisteme de transmisie. Noua companie va avea o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de Euro şi va dispune de 19.000 de angajaţi (din care 9.000 din cadrul HORSE).

La nivel global, ea va dispune de 22 situri de producţie (uzinele Geely şi Aurobay din China şi Suedia) şi uzinele şi centrele R&D ale Renault Group / HORSE (din România, Portugalia, Spania, Turcia şi America de Sud).

 

(sursa: Mediafax)

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri