Mattel a anunțat prin intermediul revistei TIME că Barbie va fi lansată în alte trei variante, pe care brandul le-a intitulat „petite”, „înaltă” (tall) și „cu forme” (curvy).
Păpușa va avea și 7 noi tonuri ale pielii, pentru a reprezenta etniile și rasele de pe întreg mapamondul.
„Introducând varietate în gamă, Barbie le oferă fetițelor posibilitatea de a alege dintre modele care reflectă mai lumea, așa cum o putem vedea în prezent”, au afirmat oficialii companiei.
Potrivit mashable.com, noile păpuși din gama Fashionistas sunt disponibile pentru pre-comandă pe site-ul oficial, în timp ce originala Barbie continuă să domine rafturile magazinelor de jucării.
Barbie a debutat în 1959, reprezentând fata tipică din California, dar care a atras atenția prin proporțiile sale ireale. Astfel, mai mult decât o păpușă, emblema companiei Mattel a fost asociată de-a lungul timpului cu ideea de „fals” (fake), concepție pe care departamentul de marketing a încercat să o schimbe.
Ca o reacție la toate aceste critici, Mattel s-a străduit să transforme păpușa, să o facă mai expansivă, pentru a putea ilustra mai multe aspecte ale feminității. Astfel, în 2012 s-a lansat linia „Pot să fiu președinte Barbie”, urmată de Barbie savantă și Barbie femeie de afaceri.