Cea mai radicală dintre ele prevede monitorizarea prin GPS a șoferilor pentru a se vedea dacă aceștia sunt disciplinați în trafic și dacă nu depășesc viteza legală. O a doua măsură prevede emiterea poliției în concordanță cu cazierul rutier al șoferului.
O altă cerință care poate apărea din partea asigurătorilor ar fi accesul la camerele video sau la cele pentru rovignete pentru a-i identifica mai ușor pe cei care circulă fără polițe RCA. Cea de a doua veste se referă la creșterea amenzilor cu 19% de la 1 mai, odată cu mărirea salariului minim pe economie la 1.250 de lei.
Datele oficiale arătau că, la sfârșitul anului 2014, parcul auto național din România depășise 6,27 milioane de unități, dintre care circa 5 milioane erau autoturisme. 3,16 milioane de autoturisme aveau motoare pe benzină, iar aproape 1,74 milioane de unități erau pe motorină.
Un punct de amendă reprezintă 10 la sută din salariul minim brut pe economie, care de la 1 mai va ajunge 1.250 de lei