Obiectivul de la Brăila este cel mai lung pod suspendat din România și al treilea din Europa ca dimensiune. De asemenea, podul este cea mai înaltă construcție din România și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în țară.
Secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, propune ca în fiecare an, pe 6 iulie, podul să poată fi vizitat de pietoni.
„De azi, România are un simbol - Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea, care, începând cu ora 13, va fi deschis circulației rutiere. Voi propune Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR ca această zi de dare în trafic a podului suspendat peste Dunăre să devină, în fiecare an, zi deschisă circulației pietonilor pe pod, astfel încât ca oamenii să îl poată vizita și pietonal, iar această zi să se numească Ziua pietonilor. Acest pod este al românilor și al României!”, a scris, pe Facebook, Ionel Scrioșteanu.
Din punct de vedere tehnic, podul are două benzi pe sens, trotuare și o lungime de 1,9 kilometri. Uriașele cabluri de ancoraj care susțin construcția au în compoziție fire de oțel care însumează 81.000 de kilometri și care pot înconjura pământul de două ori.
Obiectivul conține mai multe premiere pentru infrastructura națională: are centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare, iar unele componente au fost construite cu echipamente ghidate de laser.
Podul leagă județele Brăila și Tulcea, dar asigură și legătura dintre provinciile Muntenia, Dobrogea și Moldova. Unul dintre picioarele podului se află aproape de intrarea în orașul Brăila și la doar 10 kilometri de orașul Galați. Traversarea Dunării va fi gratuită în primii ani, iar la început aceasta se va face doar ziua astfel încât muncitorii să poată demonta schelele pe parcursul nopții.
(sursa: Mediafax)