Jurnalul.ro Tech Gadget Circa 23% dintre românii care dețin un smartphone pot accesa tehnologia 5G

Circa 23% dintre românii care dețin un smartphone pot accesa tehnologia 5G

Circa 23% dintre românii care dețin un smartphone pot accesa tehnologia 5G, iar 10% beneficiază și de un abonament pentru aceste servicii, arată un raport realizat de Ericsson ConsumerLab.

În același timp, 30% dintre utilizatorii de servicii 4G consideră că serviciile 5G sunt foarte puţin sau deloc disponibile.

"Carantina şi restricţiile de deplasare, impuse de virusul COVID-19, i-au constrâns pe cei mai mulţi dintre utilizatorii 5G să utilizeze aceste servicii doar în spaţiile interioare. Din acest motiv, aceştia consideră că, pentru o experienţă 5G satisfăcătoare, calitatea recepţiei de date în interior este de două ori mai importantă decât viteza sau impactul asupra bateriei.", se arată în studiu.

La nivel global, 39% dintre posesorii de telefoane mobile vor să adopte tehnologia5G în acest an, cu 2% mai mulți față de 2019.

Totodată, 37% dintre românii, respectiv 500.000 de utilizatori de smartphone-uri, vor să treacă la serviciile 5G, iar 22% dintre aceştia ar putea face acest lucru în 2021.

Furnitorii de servicii de comunicații (CSP) pot să vină în sprjinul consumatoriilor prin mai multe informații care ajută la educarea acestora şi printr-o prezentare mai bună a beneficiilor tehnologiei 5G pentru aceştia, asigurarea unei calităţi constante a acoperirii 5G în spaţiile interioare şi exterioare, adaptarea la cerinţele de reţea pentru noile servicii 5G.

Calitatea conectivităţii la interior reprezintă una dintre principalele dorințe ale consumatorilor, 20% dintre utilizatori 5G reducând deja utilizarea Wi-Fi pe telefoane în interior, datorită beneficiilor conectivităţii mobile 5G.

Tehnologia 5G începe să provoace noi comportamente de utilizare în rândul consumatorilor, de la utilizarea mai redusă a serviciilor Wi-Fi, timp mai mult pentru jocuri în cloud şi pe aplicaţiile de realitate augmentată.

Circa 16% dintre utilizatorii români de 5G au redus folosirea internatului Wi-Fi, atât la domiciliu, cât şi în alte locaţii,.

Însă la nivel global, 70% diintre utiilizatori sunt nemulţumiţi de disponibilitatea serviciilor inovatoare şi a aplicaţiilor noi și vor să plătească cu 20-30% mai mult pentru abonamente 5G care să includă şi scenarii de utilizare a serviciilor digitale.

53% dintre consumatorii români care folosesc servicii 5G sunt foarte mulţumiţi de viteza de internet din reţelele 5G, iar 51% dintre aceştia sunt nemulţumiţi de gradul de disponibilitate al serviciilor inovative care utilizează această tehnologie.

"Dacă utilizatorii din România sunt dispuşi să plătească cu 10% mai mult în medie pentru planurile de abonamente care includ servicii de conectivitate 5G, ei sunt dispuşi să plătească şi mai mult (cu până la 50% mai mult) pentru planuri de abonamente care includ servicii digitale adiţionale", arată studiul.

Raportul ''Cinci modalităţi de îmbunătăţire a serviciilor 5G'' a fost desfășurat în 26 de țări, inclusiv SUA, China, Coreea de Sud şi România, metodologia de studiu Ericsson ConsumerLab fiind aplicabilă pentru 1,3 miliarde de utilizatori de smartphone-uri la nivel global, inclusiv 220 de milioane de abonaţi ai serviciilor 5G. La cercetare au participat 1.000 de consumatori din România. Datele sunt reprezentative pentru aproximativ 8 milioane de utilizatori de smartphone-uri din România, inclusiv aproximativ 200.000 de utilizatori ai tehnologiei 5G.

Subiecte în articol: 5g
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri