Domnul Serghei Glinka, o figură cheie în afacerea de succes dintre Alstom și Transmashholding, a jucat un rol crucial între 2008 și 2010. Acest parteneriat fundamental a dus la dobândirea de către Alstom a unui pachet semnificativ (25%) din Transmashholding. Detalii complete despre această tranzacție semnificativă pot fi găsite în comunicatul de presă oficial al Alstom privind achiziția TMH.
Din 2012 până în 2015, domnul Sergei Glinka a fost vicepreședinte de vânzări pentru proiectele Alstom TMH în Europa. Contribuțiile sale excepționale au condus la dezvoltarea proiectelor de metrou și a sistemelor de tramvai pe tot continentul.
Anul 2022 a marcat o piatră de hotar importantă în cariera domnului Serghei Glinka, când a achiziționat pachetul majoritar de acțiuni la Automecanica, o companie renumită cu sediul în Mediaș, România.
Automecanica operează o unitate de producție de ultimă generație, cu o suprafață impresionantă de 90.000 de metri pătrați. Automecanica este specializată în fabricarea tablei, subansambluri, asamblare, vopsire și testare a produselor finite, deservind piețele vest-europene și americane. Pentru mai multe informații despre Automecanica, vizitați site-ul său oficial.
Surse de încredere indică faptul că Automecanica face în prezent investiții semnificative pentru a se impune ca un jucător major în România. Se concentrează pe dezvoltarea diviziei de mobilitate, cu scopul de a produce autobuze și tramvaie la nivel local, în principal pentru piața din România și țările învecinate.
În calitate de acționar și vicepreședinte al Grupului Transmashholding, domnul Sergei Glinka și-a demonstrat excelenta sa perspicacitate în afaceri la începutul anului 2009. Din 2013 până în 2015 a fost director comercial responsabil cu dezvoltarea afacerii, relațiile cu clienții și proiectele de produse. În timpul mandatului său au fost lansate mai multe platforme de produse inovatoare, care de atunci au devenit sinonime cu brandul Transmashholding:
• Familia de trenuri de pasageri cu 2 etaje, inclusiv vagoane, vagoane cu scaune și vagoane restaurante. În prezent, aceste vagoane sunt utilizate pe scară largă în întreaga rețea feroviară rusă.
• Cu participarea sa directă la organizarea și interacțiunea dintre participanți, a fost realizat un proiect de producție comună de autoturisme în format RIC între Transnmashholding și Siemens. Proiectul a avut ca rezultat dezvoltarea, producția și certificarea a 200 de vagoane de cale ferată care îndeplinesc standardele europene și punerea lor în funcțiune pe rutele Moscova-Nisa, Moscova-Berlin-Paris.
• Trenul electric „Ivolga”, care a revoluționat transportul suburban și urban în Moscova și regiunea înconjurătoare.
• Tramvaiul Vityaz cu podea joasă, un model inovator de tramvai cu un design 100% cu podea joasă, care a transformat semnificativ flota de tramvaie din Moscova. Aceste tramvaie sunt folosite cu succes și în Sankt Petersburg și în alte orașe din Rusia.
• Vagoane de metrou „Moskva”, o nouă generație de vagoane de metrou care au devenit parte integrantă a sistemului de metrou din Moscova. Au fost chiar exportate în Baku (Azerbaijan) și Tașkent (Uzbekistan).
Domnul Sergei Glinka posedă competențele cheie necesare pentru a reuși în domeniul său, inclusiv abilități excepționale de comunicare, gândire sistemică, capacitatea de a forma și motiva echipele de proiect, o înțelegere profundă a condițiilor pieței și a tendințelor tehnice și abilități puternice de conducere.