Jurnalul.ro Auto Directorul de performanță al Renault va părăsi compania

Directorul de performanță al Renault va părăsi compania

Stefan Mueller, directorul de performanţă al Renault, va părăsi compania, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, făcând astfel loc pentru ca Thierry Bollore, candidatul rival, să fie desemnat al doilea om la conducerea producătorului auto şi eventual succesor al directorului general Carlos Ghosn. 

Thierry Bollore, în prezent director de competitivitate al Renault, concura cu Mueller pentru a promova în funcţia de director operaţional, în procesul de succesiune care este în derulare la Renault. Plecarea directorului de performanţă a fost stabilită săptămâna aceasta, susţin sursele. 

"Stefan Mueller nu a părăsit compania", a declarat purtătorul de cuvânt al Renault, Frederic Texier. El a refuzat să comenteze când a fost întrebat dacă s-a decis plecarea lui Mueller. 

Stefan Mueller, născut în Germania, a fost director în cadrul BMW şi lucrează la Renault din 2012 - acelaşi an în care a venit şi francezul Thierry Bollore - fost director la Michelin, cel mai mare producător de anvelope din Europa. 

Numirea adjunctului lui Ghosn ar urma să fie aprobată la reuniunea Consiliului de Administraţie din 15 februarie, înaintea prezentării rezultatelor financiare anuale ale Renault, programate în 16 februarie, susţin sursele, confirmând astfel articolul apărut săptămâna trecută în Le Figaro. 

Publicaţia franceză informase că în 15 februarie Consiliul de Administraţie al Renault va propune reînnoirea mandatului preşedintelui director general, Carlos Ghosn, pentru ca acesta să poată negocia un nou acord cu partenerii Nissan şi Mitsubishi, şi numirea unui nou director operaţional, care va fi subordonat direct lui Ghosn, şi care va fi selectat din interiorul companiei. "Potrivit informaţiilor noastre, noul director operaţional va fi un francez, mai tânăr cu 10 ani decât Carlos Ghosn, care dispune de o experienţă în industria auto şi cunoaşte suficient de bine cum funcţionează alianţa pentru a fi credibil în interiorul alianţei", susţine Le Figaro. 

Actualul mandat al lui Carlos Ghosn, în vârstă de 63 de ani, se încheie în data de 15 iunie. În cursul unei audieri în Parlamentul francez care a avut loc luna trecută, Ghosn a declarat că rolul său viitor în cadrul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi trebuie stabilit de acţionarii alianţei. În ultimii ani el a avut diverse nemulţumiri la adresa celui mai mare acţionar al Renault - statul francez - privind viitorul companiei şi a participaţiei de 44% deţinute la Nissan. 

"Potrivit surselor, administratorii şi principalii acţionari de la Renault, în primul rând statul francez, vor propune ca mandatul lui Carlos Ghosn să fie reînnoit. Toţi s-au înţeles asupra unei foi de drum care are o singură prioritate: perpetuarea alianţei", scrie Le Figaro. 

Pe lângă funcţia de preşedinte director general al Renault, Ghosn este şi preşedinte la Mitsubishi şi la Nissan. 

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. De asemenea, în 2016, Nissan a preluat un pachet de control la Mitsubishi cu suma de 2,3 miliarde de dolari. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

AGERPRES

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri