Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Domnia incompetenţei. Tarom zboară în picaj sub dictatura pilelor

Domnia incompetenţei. Tarom zboară în picaj sub dictatura pilelor

de Adrian Stoica    |   

Raportul întocmit de Corpul de Control al premierului în urma verificărilor făcute la compania Tarom scoate la lumină dezastrul în care se zbate din cauza incompetenţei manageriale a celor care au gestionat şi gestionează destinele ei. Milioane de euro risipite în ultimii ani pe agenţiile din străinătate  pentru a oferi locuri călduţe pilelor şi relaţiilor, costuri umflate, clanuri familiare şi vânzarea către concurenţă a informaţiilor sunt doar câteva dintre aspectele negative reţinute de inspectorii Guvernului.

Despre dezastrul descoperit la Tarom a vorbit zilele trecute premierul  Tudose, care anunţa că mai multe lucruri din acest raport vom afla de la Parchet, pentru că ceea ce s-a descoperit aici ţine deja de competenţa procurorilor. De exemplu, pentru reparaţia avioanelor, compania a reuşit performanţa să achite cu 40% mai mult pentru fiecare avion reparat de către propria sa divizie tenică decât dacă ar fi făcut această operaţiune apelând la altă companie.

Pentru reparaţii, întreţinere şi componente, compania a plătit în ultimii doi ani 14 milioane de euro şi 40 de milioane de dolari.

Raportul aduce în discuţie şi concurenţa neloială practicată de unele companii aviatice, dar beneficiind de sprijinul unor angajaţi ai Tarom. Astfel, o şefă de departament din cadrul direcţiei comerciale i-a furnizat informaţii prin e-mail unui angajat al Blue Air despre intenţia companiei de a prelua sloturile către Italia. De asemenea, recenta închiriere a celor două aeronave Boeing 737-800, cu suma de 375.000 de euro/lună, ridică unele probleme. Recepţia a fost incompletă, Tarom neprimind toate documentele celor două aernoave, fiind nevoită să achite, în plus, 30.000 de euro pentru un contract cu un alt operator pentru întocmirea şi furnizarea documentaţiei tehnice lipsă.

Bani cheltuiţi degeaba

Tarom are 37 de agenţii, dintre care 10 în străinătate, iar pentru ele se cheltuiesc sume imense, deşi beneficiile aduse sunt infime. De exemplu, din 2014, pentru agenţiile de la Amsterdam şi Bruxelles s-au cheltuit 1,3 milioane de euro, iar agenţiile din Barcelona şi Madrid au cheltuit în intervalul 2010-2015 circa 2,2 milioane de euro.

Subiecte în articol: tarom
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri