Jurnalul.ro Ştiri Social Educația copiilor, marea grijă a românului

Educația copiilor, marea grijă a românului

de Valentin Gros    |   

Educația copiilor reprezintă principala grijă a românilor în acest moment, situația financiară și sănătatea fizică trecând în planuri secunde. Cel mai mult ne afectează stresul, iar sentimentul de singurătate s-a amplificat puternic în timpul crizei COVID-19. Așteptările pentru anul viitor vizează îmbunătățirea condițiilor de mediu, dar și dorința ca firmele din piețe să devină mai responsabile față de clienți și comunitate.

 

Nivelul de îngrijorare a crescut pe parcursul acestui an. Una dintre cele mai puternice îngrijorări, resimțită atât în rândul părinților, cât și al celor care nu au copii, este legată de impactul pandemiei asupra educației copiilor. Acest aspect a fost menționat de 54% dintre subiecții unui studiu efectuat de agenția de cercetare de piață Unlock. Alte surse de frământări sunt situația financiară (49%), sănătatea fizică (47%), sănătatea mintală (42%), posibilitățile de petrecere a timpului liber (39%), menținerea relațiilor sociale (39%).

Emoția negativă pe care românii o acuză la modul cel mai puternic era, în luna noiembrie, stresul, 35% dintre cei chestionați indicând această problemă. Față de luna iulie, când nivelul era de 31%, acest sentiment a devenit mai acut, creșterea fiind de 4 puncte procentuale. În clasamentul emoțiilor negative urmează plictiseala (29%, în creștere cu 6 pp comparativ cu iulie), furia sau revolta (28%, în urcare cu 4 pp) și singurătatea, care a înregistrat cel mai accentuat salt, de 6 pp, până la 24%.

Speranța ne ține în viață

Speranța se situează în topul emoțiilor pozitive, 44% dintre respondenții cercetării trăind această stare, trendul fiind în urcare cu 7 pp. Pe locurile următoare se clasează empatia (38%, avans de 7 pp), calmul și liniștea sufletească (35%, creștere de 7 pp), sentimentul de energizare (28%, în urcare cu 4 pp).

Sentimentele pozitive domină așteptările pentru noul an, privit cu recunoștință (52%), speranță (44%) și optimism (42%). La nivel macro, grija față de mediu se menține ca trend pentru 61% dintre români, iar brandurile vor trebui să devină mai responsabile în opinia a 59% dintre respondenți.

 

Trendurile pentru 2021 ne arată un român mai sensibil, mai conectat la ce se întâmplă în jurul lui, mai aplecat către introspecție și analiză, dar și mai empatic, mai responsabil, mai deschis să ajute, să facă bine și să se schimbe

Adina Vlad, Managing Director Unlock

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri