Enel va investi 565 milioane euro pentru investiţii privind infrastructura şi reţele pe piaţa din România, în perioada 2018-2020, au anunţat, marţi, reprezentanţii companiei, într-o conferinţă de presă.
Din această sumă, 329 milioane euro sunt pentru investiţii de creştere. De asemenea, Enel va mai investi 400 de milioane de euro pentru digitalizarea reţelelor şi proceselor.
De asemenea, compania şi-a propus scăderea duratei medii a întreruperilor neplanificate pe client cu 11%, comparativ cu nivelul din 2017. Oficialii companiei au mai anunţat că vor să ajungă la 2,1 milioane de contoare inteligente, ţinta pentru 2017 fiind 300.000.
Reprezentanţii grupului au anunţat, luni, lansarea Enel X, brandul diviziei e-Solutions, care urmăreşte să aducă noile tehnologii şi soluţii pentru digitalizarea oraşelor, locuinţe, mobilitate şi industrie.
'Încă din 2015 am făcut progrese remarcabile în toate sectoarele strategiei noastre. Enel este astăzi un business mult mai eficient, cu un drum bine definit spre o creştere industrială care, combinată cu disciplina în managementul capitalului şi executarea mult mai rapidă a rotaţiilor activelor, au contribuit la creşterea profitabilităţii şi a fluxurilor de numerar ale Grupului. Astfel, am crescut dividendele pe 2017 cu 44% comparativ cu cele plătite în 2015. Toate aceste rezultate au fost atinse în pofida unor evoluţii macroeconomice mult mai provocatoare faţă de cele aşteptate', a declarat Francesco Starace, CEO şi general manager Enel.
Potrivit surse citate, privind spre 2020, digitalizarea a devenit o dimensiune concretă şi tangibilă a business-ului, cu o investiţie de peste 5 miliarde de euro în perioada la care se referă planul strategic.
'Ne concentrăm foarte mult pe clienţi, inclusiv în noua linie globală de business e-Solutions, ceea ce ne va aduce noi oportunităţi pentru a crea valoare. Obiectivele noastre financiare îmbunătăţite, inclusiv introducerea unui dividend minim pe acţiune în valoare de 0,28 euro pentru 2018, în creştere cu 33% faţă de obiectivul minim stabilit în 2017, ne susţin încrederea în perspectivele şi rolul pe care îl are Enel astăzi şi îl va avea în următorii ani', a spus Starace.
Grupul italian de utilităţi Enel a prezentat marţi noul său plan strategic conform căruia, în perioada 2018-2020, va investi 24,6 miliarde de euro, din care 80% pe pieţele mature precum Italia, Spania şi SUA, precum şi pentru a face reţelele sale mai digitale, informează Reuters.
În acest nou plan strategic, Enel a confirmat majoritatea obiectivelor financiare incluse în planul precedent, dar a majorat cu 33% estimările privind dividendul minim pe acţiune ce va fi vărsat anul viitor, până la 0,28 euro.
Enel a mai informat că până în 2020 va vinde alte active în valoare de 3,2 miliarde de euro, în principal termocentrale, urmând de asemenea să iasă de pe pieţele considerate non-strategice. Pe de altă parte, grupul italian va aloca 2,3 miliarde de euro pentru preluarea participaţiilor minoritare şi alte două miliarde de euro pentru achiziţii în domeniul reţelelor şi soluţiilor electronice.
În România, Enel deţine 64,4% la Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii. AGERPRES