Traficul feroviar în Franţa este în continuare perturbat, miercuri, în cea de a doua zi a grevei angajaţilor de la compania naţională de căi ferate (SNCF), o mişcare socială susceptibilă să paralizeze Franţa timp de trei luni, transmite AFP.
Conducerea SNCF se aşteaptă ca miercuri să circule un singur TGV din opt şi un tren regional din cinci, adică aproape la fel ca marţi, prima zi de grevă.
Potrivit datelor prezentate de conducerea SNCF, apelul la grevă a fost urmat marţi de 33,9% din angajaţi, în timp ce purtătorul de cuvânt al sindicatului SUD-Rail, Erik Meyer, vorbeşte de un grad de participare de peste 60%.
Sindicatele de la compania naţională de căi ferate SNCF au demarat marţi o grevă care ar urma să dureze 36 de zile întinse pe parcusul a trei luni, care va crea o situaţie dificilă pentru cei aproximativ 4,5 milioane de călători care circulă zilnic cu trenurile SNCF. Următoarele încetări ale lucrului sunt programat pentru zilele de 8 şi 9 aprilie.
Greva lucrătorilor din sectorul feroviar reprezintă cea mai importantă provocare cu care se confruntă preşedintele Emmanuel Macron de la venirea sa la putere în luna mai 2017.
Sindicatele de la SNCF protestează împotriva eliminării statului special, a deschiderii pieţei de transport feroviar în faţa concurenţei, precum şi contra transformării SNCF în societate anonimă, proces care, potrivit sindicatelor, deschide calea pentru privatizare, lucru negat de Guvernul de la Paris.
În pofida ameninţărilor cu greva, Guvernul de la Paris îşi menţine hotărârea de a moderniza sectorul feroviar, care urmează să fie deschis concurenţei.
O întâlnire cu sindicatele este prevăzută a avea loc joi după-amiază la Ministerul Transporturilor, ocazie cu care vor fi discutate subiectele datoriilor, finanţării şi statutului companiei SNCF, care va fi urmată de o altă întâlnire pe tema drepturilor sociale ale angajaţilor din sectorul feroviar.
Guvernul francez a prezentat luna trecută un proiect de lege prin care vrea să modifice "misiunea, organizarea, guvernanţa şi forma juridică" a operatorului feroviar SNCF, fără a aduce însă atingere caracterului public al companiei. În expunerea de motive este menţionată în mod expres posibilitatea Guvernului de a pune capăt statutului privilegiat de care se bucură în prezent lucrătorii din sectorul feroviar. Acest statut include garantarea locului de muncă şi posibilitatea de pensionare anticipată începând de la 50 sau 55 de ani, în funcţie de meserie.