Cetăţenii UE pierd anual peste 5 miliarde de euro pentru că nu ştiu ce drepturi au ca pasageri ai companiilor aeriene. Românii au fost prejudiciaţi, anul trecut, cu aproximativ 12 milioane de euro pentru că au crezut că nu sunt eligibili pentru despăgubire.
În fiecare an, în jur de 13 milioane de pasageri pierd peste 5 miliarde de euro în faţa companiilor aeriene, care le datorează despăgubiri după întreruperile neplăcute ale zborurilor, se arată într-un studiu realizat de AirHelp. 53% dintre pasagerii consideră că au dreptul să primească o compensaţie de până la 600 euro, iar 44% dintre pasagerii afectaţi de zborurile întârziate sau anulate nu depun o plângere. În ce priveşte România, cercetarea arată că în 2017 peste 42.000 de pasageri români au fost eligibili pentru despăgubiri pe care, dacă le-ar fi solicitat, ar fi primit 12 milioane de euro. Ştefan Radu, country manager al companiei de recuperarea de compensaţii a declarat că "pentru a veni în ajutorul pasagerilor afectaţi a fost creată aplicaţia gratuită AirHelp. Pasagerii trebuie doar să trimită detaliile cazului lor şi află imediat dacă sunt eligibili pentru despăgubiri. În situaţiile considerate "circumstanţe extraordinare", cum ar fi greve neautorizate, furtuni sau situaţii de urgenţă medicale, companiile aeriene sunt scutite de obligaţia de compensare a pasagerilor.