La scurt timp după finalizarea fuziunii, foarte mulți utilizatori s-au trezit că nu își mai pot accesa conturile bancare, aplicațiile sau cardurile, iar unii antreprenori nu au putut plăti salariile angajaților sau facturile către furnizori, scrie observatornews.ro.
Ce s-a întâmplat?
-
Fuziunea completă între First Bank și Intesa SanPaolo Bank a avut loc pe 31 octombrie 2025.
-
Softul și cardurile First Bank au fost înlocuite, iar clienții au fost anunțați că nu vor avea acces la conturi timp de 3 zile.
-
La peste o săptămână de la momentul schimbării, numeroși clienți semnalează disfuncționalități grave.
Ce spun clienții?
„Nu funcționează aplicația, cardul nu merge, iar la call-center nu răspunde nimeni. Am venit de patru ori la bancă în ultimele două zile” – client nemulțumit
Alți utilizatori au rămas cu sume blocate în conturi și au făcut cozi în sucursale, în lipsa unor răspunsuri clare.
Antreprenorii, la limita răbdării
-
O firmă nu a putut plăti salariile celor 17 angajați.
-
Un alt client a fost în pericol să își suspende activitatea din cauza neplății furnizorilor.
„Nu am putut opera nicio plată. Situația riscă să blocheze toată activitatea” – antreprenor afectat
Ce spune banca?
Reprezentanții Intesa SanPaolo susțin că:
-
Au extins programul zilnic cu 1 oră și jumătate.
-
Echipa de call-center a fost suplimentată.
-
Problemele afectează “un număr redus de clienți”.
Totuși, analiștii economicii critică situația, spunând că probleme de acest tip ar fi putut fi evitate printr-o planificare mai atentă.
Banca afirmă că în următoarele zile toate serviciile vor funcționa în mod normal, însă clienții continuă să semnaleze probleme.