Jurnalul.ro România inteligentă Octavian Păltănea, Director de Dezvoltare în cadrul Grupului Carmistin: Să încercăm să creăm o voce comună, să încercăm să avem un front comun în a stabili preţurile din piaţă

Octavian Păltănea, Director de Dezvoltare în cadrul Grupului Carmistin: Să încercăm să creăm o voce comună, să încercăm să avem un front comun în a stabili preţurile din piaţă

de Redacția Jurnalul    |   

Octavian Păltănea, Director de Dezvoltare în cadrul Grupului Carmistin, a prezentat viziunea companiei pentru viitorul industriei alimentare și a retailului în cadrul Conferinţei RO 3.0 "Gustul Viitorului. Industria alimentară și retailul din România pentru următorii 7 ani", powered by Kaufland.

„Planurile noastre sunt optimiste și realiste, în concordanță cu dinamica pieței. Având în vedere că anul trecut România a înregistrat a doua cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană, ne adaptăm în consecință," a declarat Octavian Păltănea.

El a evidențiat trei elemente esențiale pentru viitorul până în 2030: investiții, transparență și comunicare. Compania urmărește să facă investiții semnificative în infrastructura agricolă, procesare și digitalizarea sistemului informatic, concentrându-se pe tehnologii sustenabile pentru creșterea animalelor.

Păltănea a subliniat importanța transparenței în piață și colaborarea strânsă între retaileri, fermieri și autorități pentru a stabili prețuri echitabile și a preveni practicile de dumping care ar putea afecta stabilitatea pieței pe termen lung.

În ceea ce privește comunicarea, Octavian Păltănea a evidențiat necesitatea unei colaborări eficiente între toți actorii implicați, pentru a putea anticipa și gestiona provocările viitoare.

„România are o şansă enormă să intre într-o piaţă foarte concurenţială, cu tehnologii noi, cu elemente noi care ne pot duce din nou a fi mare un producător în Europa. 

Transparenţă în piaţă alături de retaileri, alături de ceilalţi fermieri - să încercăm să creăm o voce comună, să încercăm să avem un front comun în a stabili preţurile din piaţă, să nu mai lăsăm anumite spoturi sau preţuri de dumping să intre în piaţă să strice ce s-a construit timp de şase luni sau un an de zile într-o politică de preţ şi o structură de preţ, să avem şi noi un forecast al structurii de cost, pentru că altfel nu putem să fim competititvi.

Comunicarea - care trebuie să existe clar între autorităţi, fermieri şi tot mediul de afaceri, ca să putem, cu aceste trei elemente, ca în 2030 să ne întâlnim împreună din nou aici şi să spunem că pe producţia de porc deja exportăm 40% din producţie pe lângă ce am produs noi, partea de pui - suntem în rafturi, în magazine cu branduri proprii româneşti în ţările din jurul nostru şi pe linia de agricultură, am redevenit grânarul Europei şi producem cu nişte rezultate foarte bune, cu respectarea emisiilor de CO2, cu responsabilizarea utilizării apei. Noi cam aşa vedem anul 2030". a mai spus Octavian Păltănea.Conferinţa RO 3.0 a oferit o platformă pentru discuții și strategii orientate către un viitor durabil și competitiv în industria alimentară și retailul din România.

Subiecte în articol: grupul Carmistin octavian paltanea
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri