Mai mult de jumătate dintre români (56%) declară că în 2020 simt emoții negative atunci când vine vorba de sărbătorile de iarnă în contextul actual, conform unui studiu Reveal Marketing despre cum arată Crăciunul în pandemie pentru români.
Întrebați cum intenționează să-și petreacă sărbătorile anul acesta, 85% dintre romani au declarat că vor rămâne acasă. Doar 16% dintre respondenți au afirmat că intenționează să meargă în vizită la familie în aceeași localitate în care locuiesc și doar 4% afirmă că și-ar vizita rudele din afara localității. 22% dintre tinerii profesioniști, urmați de 21% dintre familiile tradiționale declară că intenționează să meargă în vizită la rude aflate în aceeași localitate. De asemenea, doar 5% dintre respondenți au afirmat că intenționează că de sărbători să meargă în vizită la prieteni în localitate. Cel mai mic procent se observă în cazul celor dispuși să călătorească în afara țării de sărbători: doar 1% dintre români au optat pentru aceasta variantă.
Studiul a măsurat emoțiile oamenilor cu privire la sărbătorile de iarnă din 2020, uitându-se la patru categorii de emoții grupate astfel: teamă/furie, oboseală/plictiseală, optimism/bucurie, calm/relaxare. Rezultatele ne arată că cel mai mare procent este înregistrat în zona emoțiilor negative de tipul teama/furie și oboseala/plictiseala.
Mai mult de jumătate dintre români (56%) declară că anul acesta resimt emoții negative atunci când vine vorba de sărbătorile de iarna în contextul actual. Peste o treime (33%) dintre respondenți declară că se simt nervoși, îngrijorați, neliniștiți sau speriați atunci când se gândesc la sărbătorilor din 2020. 12% dintre români afirmă că se simt îngrijorați, iar dintre segmentele analizate, seniorii pensionari resimt în cea mai mare măsură aceasta emoție – 17%.
Aproape un sfert dintre respondenți (23%) declara că în prezent resimt dezamăgire, tristețe sau oboseală. În această zonă, 12% dintre respondenți spun că se simt dezamăgiți în legătură cu sărbătorile de anul acesta.
La capitolul emoțiilor pozitive, 44% dintre români afirmă că se simt optimiști, calmi sau relaxați.
29% dintre maturii fără partener, urmați de 24% dintre familiile moderne se arată cei mai optimiști, comparativ cu restul segmentelor, atunci când sunt rugați să își evalueze sentimentele referitoare la sărbătorile din 2020.
În ceea ce privește cadourile, românii și-ar dori în cea mai mare măsură să primească gadget-uri. Potrivit datelor Reveal Marketing Research, peste 40% dintre români preferă să găsească sub brad smartphone-uri, tablete, laptop-uri sau smartwatch-uri. Observăm o diferență între femei și bărbați la acest capitol, femeile preferând gadget-urile în mai mare măsură decât bărbații: 45%, comparativ cu 36% dintre bărbați cu aceasta opțiune. Aceste procente sunt interesante, deoarece, în general, bărbații erau cei care erau mai mult atrași de tehnologie. Astăzi, observăm că raportul începe să se inverseze. Comparativ cu restul segmentelor, tinerii sunt cei mai dornici să primească gadget-uri: milenialii fără partener și tinerii profesioniști au selectat în egală măsură aceasta opțiune (51% - din fiecare segment).
Peste un sfert dintre respondenți (26%) și-ar dori să primească haine de Crăciun, iar dintre segmentele analizate, cele care prefera cel mai mult aceste cadouri sunt familiile tradiționale (32%).
Datele Reveal Marketing Research ne arată că bijuteriile sunt și ele pe lista de cadouri ale românilor, având 25% dintre romani care au selectat aceasta opțiune când au fost întrebați ce ar prefera să primească de sărbători. Apoi, 21% din totalul respondenților au bifat varianta parfumurilor drept cadou dorit de Crăciun. Dintre segmentele analizate, cei mai dornici să primească un parfum sunt tinerii profesioniști, înregistrând un procent de 45% pentru această variantă.
Printre cadourile de Crăciun, o opțiune la fel de populară este sănătatea. Un romîn din patru își dorește să fie sănătos și nu se gândește la cadouri materiale de sărbători. Mai mult, contextul COVID-19 poate fi un motiv în plus pentru respondenți să fie mai preocupați de aspectul sănătății. Seniorii pensionari, urmați de familiile tradiționale au optat în cea mai mare măsură pentru această variantă la întrebarea ce își doresc de sărbători – 30%, respectiv 28%. Pe de altă parte, doar 5% dintre români și-ar dori să primească bani de sărbători.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
(sursa: Mediafax)