Jurnalul.ro Auto Peugeot 2008, SUV economic pentru familii tinere. Un crossover cu de toate

Peugeot 2008, SUV economic pentru familii tinere. Un crossover cu de toate

de Cătălin F. Vărzaru    |   
Strategia SUV care a cuprins anii trecuţi industria auto i-a făcut pe marii producători să scoată maşini pentru toate gusturile. De la crossover-uri de buzunar, la adevărate fortăreţe pe roţi. Un SUV de oraş, gândit în primul rând pentru adaptabilitate, este prezent în panoplia oricărei mărci care se respectă. Nici Peugeot nu face excepţie, iar 2008 este un exemplu de automobil care se adresează mai repede consumatorului tânăr şi dacă se poate feminin care, eventual, are şi o mică familie. Preţul sare uşor de 20.000 de euro pentru un full-option. Primeşti în schimb ceva destul de rafinat, franţuzesc, economic şi uşor de manevrat. Dar nu te gândi să-l vinzi pentru că nu vei face o afacere.

2008 face parte din strategia globalizată a industriei auto către SUV-uri. N-are trecut. 2008 se trage din 207 SW și din urmașul acestuia, 208, pe platforma căruia a fost ridicat. Față de 208, crossoverul de oraș a căpătat, cu stil, dimensiuni mai mari. Este mai lung cu aproape 20 cm, ajungând la 4,159 metri, este cu 10 centimetri mai înalt datorită suspensiei mărite și a gărzii la sol. Statura impunătoare pentru cele 1.180 kg, cât are mașina, este completată optim de forma care definește un vehicul dispus de aventură. 2008 este o mașina made in France. Faptul că este lucrată în UE se vede din modul în care sunt executate îmbinările, cu grjă, şi din persepctiva detaliilor pe care se pune preţ. Poziția la volan este comodă, înaltă, şi se combină cu suprafața vitrată generoasă obţinându-se o vizibilitate bună asupra drumului.

Multe lumini
Interesant este plafonul denumit Led Track. Adică o serie de linii care aduc aminte de un circuit electric încrustate de-a lungul plafonului şi care pe timp de noapte produc o lumină discretă de culoare albă spărgând întunericul din habitaclu, fără însă a-l deranja pe şofer. Practic, te poţi descurca pe timp de noapte fără să mai aprinzi plafoniera. Cockpitul este dotat cu o puzderie de instrumente care asigură informații despre orice. Bordul are o formă trapezoidală şi este marcat printr-un contur luminat în albastru. Oferă o mulţime de informaţii, de la cele uzuale până la indicatorul de schimbare optimă a celor şase viteze, până la cruise control sau limitatorul de viteză. Toate indicatoarele sunt accesibile şi prin butoanele de pe volan. Sistemul multimedia este accesat printr-o tabletă tactilă pe care sunt afişate funcţiile de telefonie şi audio, computerul de bord dar şi setări despre maşină – cum ar fi luminile follow-up sau diverse avertizări. Sistemul audio este compus dintr-un player de pe stocare internă, usb sau port auxiliar – fără posibilitate de redare de pe CD sau DVD – plus şase incinte acustice care sunt capabile de o bună fidelitate. Conexiunea la smartphone se face destul de uşor prin bluetooth şi permite şi preluarea semnalului audio de pe telefon. Scaunele au susținere laterală, iar planșa de bord este acoperită cu un material cu textură care imită fibra de carbon. Tot pe consola centrală este prezent şi panoul din care se controlează clima bi zonală. Există câteva butoane interesante, cum ar fi unul care blochează ușile spate la deschiderea din interior - childlock - sau un buton de grip despre care vom vorbi mai jos. Opțional se poate comanda 2008 cu un plafon panoramic. Portbagajul nu excelează ca spaţiu oferind 360 de litri, dar se poate extinde până la 1.194 de litri. Printr-o simplă apăsare a butonului scaunului spate se poate rabata spătarul, în timp ce şezutul se va retracta automat. Spaţiul pentru pasagerii din spate este relativ confortabil. Dimensiunile nu foarte mari combinate cu senzorii de parcare plasaţi de-a lungul întregului automobil fac ca parcarea lui 2008 să fie facilă, chiar şi pentru şoferi mai puţin experimentaţi.

Motor economic
Motorizarea maşinii testate a fost un diesel de 1,6 litri – 1.560 cc, de 115 cai putere şi cuplu de 270 de Nm. Puterea livrată la roţile din faţă, printr-o cutie manuală în 6+1 raporate, permite maşinii sprinturi hotărâte şi posibilitatea de a simţi forţa celor 115 cai diesel. Maşina, fiind relativ uşoară, este capabilă de depăşiri rapide, mai ales în oraş. Pe autostradă am remarcat o bună stabilitate, chiar şi la viraje abordate la viteze mari sau la vânturi laterale. Suspensiile sunt gândite pentru un raport între confort şi sportivitate. Maşina testată a fost echipată cu jante de 17 inchi şi anvelope pe talon de 50 ceea ce a creat un oarecare impediment pentru confort în avantajul unei sportivităţi la care totuşi 2008 nu are cum să exceleze. Mai indicată ar fi o combinaţie apropiată unui SUV cu un talon mai mare şi un diametrul al jantei mai mic, chiar dacă n-ar da atât de bine în peisajul urban. 2008 s-a dovedit a fi stabil şi pe serpentine.

Butonul magic
Pentru a-i accentua aspectul SUV, Peugeot a montat un sistem care se numeşte Grip Control. N-aş putea spune dacă este o găselniţă de marketing sau chiar funcţionează pentru că nu am ajuns într-o situaţie limită. Grip Control permite schimbarea tipul de motricitate pentru roţile tractoare de pe puntea faţă în conformitate cu tipul de carosabil pe care rulaţi. Şi plaja e generoasă pentru că oferă adaptabilitate pentru nisip, noroi sau zăpadă şi permite, de asemenea, scoatea ESP-ului. Greu de crezut că motricitatea se schimbă în mod radical atâta vreme cât lucrăm cu o cutie manuală de viteze, iar acceleraţie stă la îndemâna şoferului. Oricum, funcţia crează un sentiment de siguranţă chiar dacă ar fi bine să nu ajungeţi în situaţia în care chiar ar trebui să vă scoată dintr-un val de nisip, dintr-o afânătură de zăpadă sau o baltă cu noroi serios.

Consum decent
Consumul este un punct tare al propulsorului diesel. Eu am înregistrat un mix de 5,4 litri după 475 de km la o viteză medie de 54 de km/h. În regim de autostradă la 130 de km/h medie, cu cruise controlul activat şi maşina încărcată, consumul mediu a fost de 5,9 litri/100 de km. În regim urban am urcat până la 6,5 litri/100 de km şi viteză medie de 20 de km/h, chiar dacă am avut funcţia strat/stop activată. Cu puţină atenţie şi urmărind indicatorul de schimbare optimă a treptelor se ajunge la o autonomie de 1.000 de kilometri pentru un plin de 50 de litri de motorină. Sprintul nu este un atu al lui 2008, 100 de km/h fiind atinşi de pe loc în 10,4 secunde conform producătorului. La testele EuroNcap, Peugeot a reuşit să obţină cinci stele. Preţul modelului testat, de top, este de 20.677 de euro cu TVA, inclusiv un discount şi opţionale. Preţul unui model de bază plecă de la 13.000 de euro pentru un 1,2 litri benzină în trei cilindri şi 82 de cai-putere. Preţul la revânzare scade destul de mult, un diesel similar celui testat pierzând peste o treime în doar câţiva ani.

Avantaje
- Consum
- Manevrabilitate
- finisaje

Dezavantaje
- preţ la revânzare
- lipsa unui CD/DVD
- lipsă navigaţie la varianta top
cifre
4 tipuri de motricitate se pot seta din Grip Control, în funcţie de drum
-188 de km/h viteza maximă pe care o poate atinge 2008
- 1.000 de km este autonomia maximă care se poate obţine


 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri