Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piaţa de electro-IT, afectată de inflație. Românii au cumpărat produse mai puține și mai ieftine

Piaţa de electro-IT, afectată de inflație. Românii au cumpărat produse mai puține și mai ieftine

de Redacția Jurnalul    |   

Deși piața de electro-IT a crescut cu 8,6% în 2022, cel mai mare avans din ultimii 12 ani, acesta a fost susținut doar de inflație, în realitate românii achiziționând produse mai puține și mai ieftine, arată calculele ZF.

Românii au cheltuit circa 5 miliarde de euro, anul trecut, pe electronice, electrocasnice, telefoane mobile şi produse IT, cea mai mare sumă din ultimii 12 ani. 

Cu toate acestea, inflația s-a situat la circa 16%, astfel că avansul a fost susținut doar de creşte­rile de preţ, în volum piaţa fiind pe minus.

În realitate, au fost achiziționate mai puține te­levizoare, aspiratoare, frigidere sau calcula­toare şi au fost cumpărate produse mai ieftine. Orientarea către preţuri mai mici şi către oferte nu este specific acestei industrii, fiind un comportament întâlnit la români în 2022, de la alimente la cosmetice sau mobilă.

Piaţa de electro-IT este cea care dă tonul în economie, fiind printre primele care reacţionează la crize. În perioada 2009-2011, vânzările de televizoare, frigidere, aragaze sau telefoane mobile au scăzut cu 50% faţă de 2008, ultimul an de boom economic.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri