Ministerul Sportului a analizat hotărârile Adunării Generale Ordinare din data de 15 septembrie fără a ține cont de statut, de context, urmărind doar propriul interes și a decis că 12 structuri sportive participante care aveau suspendat dreptul de vot deoarece nu și-au plătit în termen datoriile istorice către federație, amenzile și alte obligații ar fi trebui să fie lăsate să voteze. Concluzia Ministerului statuează astfel că orice structură membră a Federației poate ignora plata obligațiilor și poate acumula datorii până în ziua alegerilor, controlul asupra conducerii Federației devenind, astfel, singurul obiectiv. Despre nedreptatea față de cluburile care își achită onest și la timp aceste obligații, ce mai putem spune?
Cine are și cine nu drept de vot este clar menționat în statutul Federației, document cunoscut de reprezentanții tuturor structurilor sportive.
Decizia Ministerului Sportului de a suspenda efectele Hotărârii adoptate în Adunarea Generală Ordinară de Alegeri din data de 15 septembrie este una care ține cont disproporționat de anumite interese politice și vine după două luni în care am fost asaltați de controale de tot felul care ne-au blocat activitatea.
De asemenea, referitor la afirmația ministrului Sportului, Eduard Novak, privind situația actuală a Federației, cu respect putem spune că „un dezastru” arată așa: datorii de aproximativ 1 milion de euro care s-au adunat în perioada 2008 și octombrie 2013, în care conducerea FRHG a fost asigurată de către fosta conducere. Pe lângă facturile neachitate, vechea conducere a lăsat datorii la plata cantonamentelor loturilor naționale, echipamentelor achiziționate de la firme din străinătate, lucrărilor de reabilitare la patinoarul Flamaropol. În decembrie 2013, magazia cu echipament era goală, fără a exista vreun document de intrare/ieșire a echipamentului achiziționat etc.
Azi, spre comparație, dacă se poate face așa ceva, Federația nu mai are niciun leu datorie și este pe plus contabil. De asemenea, rezultatele echipelor naționale sunt cele mai bune din ultimele două decenii: începând cu 2014, FRHG, alături de cluburile de hochei pe gheață, a reușit performanța de a aduce România în al doilea eșalon valoric mondial, mult peste ceea ce teoretic ar putea hocheiul românesc dacă ne raportăm la infrastructura sportivă din țară, și aducem în România competiții internaționale importante.
Cel mai important pentru noi este să continuăm trendul ascendent pe care sunt hocheiștii noștri azi și să putem da startul sezonului competițional: nu vrem să irosim toate eforturile și rezultatele sportivilor din anii trecuți, așadar vom face toate eforturile pentru a ne asigura că activitatea sportivilor și sezonul competițional 2022 – 2023 nu sunt afectate de luptele politice în care am fost implicați fără voia noastră. În același timp, nu ne plângem că suntem controlați dar putem afirma că, fără excepție, niciunul dintre controalele derulate în perioada 2021 – 2022 de către Curtea de Conturi, Audit extern, Audit de la Ministerul Sportului, Corpul de control al ministrului sportului nu a identificat încălcări ale legislației, regulamentelor și statutului FRHG.
Avem încredere în justiție și credem că atitudinea potrivită este să lăsăm să se pronunțe instanțele pe rolul cărora se află procesele deschise de către cei care contestă legalitatea acestor alegeri. Orice altă decizie din partea ministrului Sportului, care ar trebui să fie un mediator între părți, reprezintă o imixtiune gravă în treburile interne ale acestei federații.