Jurnalul.ro Tech Reprezintă dronele un pericol?

Reprezintă dronele un pericol?

Cinci zboruri au fost deviate şi mii de pasageri au avut călătoriile întrerupte după ce o dronă a fost surpinsă în apropierea pistei de la Gatwick. Îngrijorarea creşte cu privire la aceste aeronave pilotate de la distanţă, drone, deoarece pot cauza accidente catastrofice, după cum au afirmat cei de la British Airline Pilots Association (BALPA).

De ce sunt piloţii îngrijoraţi în privinţa dronelor?

Dacă o aripă de avion loveşte o dronă, poate cauza, într-adevăr, o deteriorare, dar nu pune avionul în pericol. Însă, o dronă ingerată de un motor poate fi cu mult mai riscantă. În timp ce păsările sunt relativ frecvente, iar aeronavele cu pasageri sunt capabile să zboare şi în cazul în care pierd un motor, există îngrijorări în privinţa unui obiect metalic care conţine baterii cu litium care poate ajunge la motor şi care poate lăsa resturi ce au impact asupra aeronavei.

“Avem nevoie de mai multe informaţii legate de cât de mare e ameninţarea.”, au mai afirmat cei de la BALPA. În prezent, au loc teste care “să identifice ce se întâmplă dacă o dronă ajunge la motorul unei aeronave, în parbriz sau la lamele rotorului unui elicopter.”

Există, de asemenea, îngrijorări că dronele echipate cu explozibil pot fi folosite în acte de terorism, acţionând asupra aeronavelor din aer sau asupra celor de la sol.

Ce spun liniile aeriene?

Liniile aeriene iau această problemă foarte în serios. Asociaţia globală, IATA, avertizează “o exponenţială creştere în rapoarte ale RPA a operaţiunilor periculoase care funcţionează în apropierea avioanelor şi aeroprturilor.”

De asemena, IATA atrage atenţia asupra impactului financiar cauzat de perturbarea de către drone a zborurilor: deturnările şi întârzierile de la Gatwick costă zeci de mii de lire.

Chiar este o problemă?

Analizând datele de la Airprox Board, care monitorizează factorii potenţial periculoşi, riscurile sunt în creştere. În 2013 nu existau rapoarte de situaţii de urgenţă, în 2014 au existat cinci, în 2015, 29, iar în primele luni ale anului 2017, piloţii au depus 22 de rapoarte de sitauţii de urgenţă. Cinci dintre aceste rapoarte erau din categoria A, ceea ce înseamnă “proximitate în care a existat un risc mare de coliziune”. Se pare că unii deţinători de drone vizează în mod intenţionat aeroporturile aglomerate, în încercarea de a obţine imagini dramatice cu aeronavele.

Ce spune legea?

Ordinul de Navigaţie Aeriană 2009 spune: “Persoana care deţine o mică aeronavă fără pilot trebuie să menţină contactul direct cu aeronava, suficient cât să monitorizeze traseul în zbor a acesteia în relaţie cu alte aeronave, persoane, vehicule, nave şi structuri, cu scopul de a evita coliziunea.”.

Cu alte cuvinte, deţinătorii trebuie să-şi ţină dronele sunt observaţie şi, prin urmare, dronele neautorizate nu au ce căuta pe un aeroport.

Ce se poate face pentru a reduce ameninţarea?

BALPA cere “mai multe urmăriri penale în rândul infractorilor”, precum şi înregistrarea obligatorie a deţinătorilor de drone, cu reguli foarte clare.

Dronele pot fi echipate cu transpondere, care transmit date care ar putea permite controlorilor de trafic aerian şi piloţilor să evite conflictele. Poliţia poate folosi, de asemenea, informaţiile pentru a urmări infractorii.

Sursă: The Independent

Subiecte în articol: drone BALPA Gatwick
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri