Reţeaua de autostrăzi din România a depăşit pragul „psihologic” de 800 de kilometri, după un sfârşit de an cu inaugurări heirupiste, menite să înfrumuseţeze agenda guvernanţilor. Teoretic, anul acesta s-au deschis 101 kilometri noi de autostradă, dar numai 60 dintre aceştia au fost daţi efectiv în folosinţă, întrucât pe 43 de kilometri din loturile 3 şi 4 Lugoj-Deva trebuie remediate „mici găuri de 500 de metri”. Una peste alta, la final de 2018, România se poate „lăuda” cu o reţea de autostrăzi de 807 kilometri.
Pe 14 decembrie 2018, a fost deschisă circulaţia rutieră pe încă 6,5 kilometri din autostrada A3 de la Şoseaua de Centură până în zona Petricani, după ce reprezentanţii CNAIR au recepţionat lucrările la „ciotul de 3 kilometri”, respectiv sectorul de autostradă Bucureşti - Ploieşti, Nod Centură Bucureşti şi Nod Moara Vlăsiei. Cei 3,3 kilometri s-au adăugat altor circa 3,2 kilometri deja finalizaţi, din apropierea străzii Popasului şi până la Centură.
Premierul Viorica Dăncilă declara la începutul lunii decembrie că şeful Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) „pleacă acasă” dacă până pe 31 decembrie nu sunt finalizaţi 100 de kilometri de autostradă.
De asemenea, pe 12 decembrie, CNAIR a dat în folosinţă două din cele patru tronsoane ale autostrăzii Ungheni - Câmpia Turzii, situate între Ungheni şi Iernut (Ungheni - Ogra şi Ogra - Iernut), cu o lungime totală de circa 14 kilometri. Pe 28 septembrie, au fost recepţionate lucrările de la Podul Gilău peste Someşul Mic şi s-a deschis traficul pe încă 9,6 kilometri de autostradă. Întrucât podul, în lungime de 320 metri, face legătura între Gilău şi Nădăşelu, odată cu deschiderea traficului pe acest sector de autostradă, conducătorii auto pot circula pe o lungime de 61 de kilometri, între Câmpia Turzii şi Nădăşelu. Pe 30 iulie 2018, a mai fost deschisă circulaţia pe 29 de kilometri (loturile 3 şi 4) din autostrada Sebeş - Turda.
Autostrada la graniţa cu Ungaria, gata în 2020
De asemenea, CNAIR a semnat în 2018 contractul de execuţie a tronsonului Autostrăzii Transilvania de la graniţa cu Ungaria. Astfel, prima porţiune de la graniţa cu Ungaria a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 5,35 kilometri, ar urma să fie finalizată în martie 2020. Acest tronson, numit lotul 3 al Autostrăzii Borş - Suplacu de Barcău, se întinde între localităţile Biharia şi Borş, pe o zonă de câmpie, până la graniţa româno-ungară, intersectând la nord de comuna Biharia drumul naţional DN19 (Oradea-Satu Mare). Tot la capitolul autostrăzi, ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Şova, a anunţat la începutul lunii decembrie că la nivelul MT se analizează trei variante de autostradă care ar urma să lege Ardealul de Moldova, deşi Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a aprobat o lege pentru construcţia autostrăzii A8 Târgu Mureş - Iaşi.
Autostrăzile avansează cu paşi mici, autorităţile inaugurând tot felul de cioturi şi porţiuni de doar câţiva kilometri lungime