Jurnalul.ro Cultură Film S-au pus în vânzare biletele pentru ZILELE FILMULUI GERMAN ZFG#15

S-au pus în vânzare biletele pentru ZILELE FILMULUI GERMAN ZFG#15

de Magdalena Popa Buluc    |   

Cea de-a 15-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN vă așteaptă între 2-5 martie la Cinema Elvire Popesco din București cu o selecție a celor mai bune titluri din cinematografia germană a ultimilor ani, prezentată în premieră națională. „E o alăturare de filme pe care nu ne-a fost ușor s-o alegem din multitudinea titlurilor produse sau coproduse în Germania în ultimii ani, însă e o selecție cu care ne mândrim și care reprezintă deopotrivă țara de origine dar și realitățile din România, adresânsu-se spectatorilor pe mai multe niveluri, plecând din zona mai comercială (unele titluri) până la profunzimi ce vă vor aduce mai aproape nu doar de filmul german ci de natura umană.” precizează Marina Neacșu, coordonatorul festivalului.

Filmul de deschidere al ZFG#15, TOUBAB, „ne va face să ne îndrăgostim atât de tare de personajele sale centrale încât, la finalul filmului, am putea fi chiar noi cei care ar putea să încerce să rezolve situația propusă de scenariu printr-o cerere în căsătorie” se amuzau cei de la Revista Cinema.

Vineri facem un pas într-un viitor în care, la 20 de ani, Zazie încearcă, în zadar, să oprească căsătoria celui mai vechi și bun prieten al său. A doua zi însă își dă seama că este prinsă într-o buclă temporală în care retrăiește ziua nunții din nou și din nou, lucru care o va face să își schimbe complet atitudinea față de iubire. Vedem în ce direcție în filmul EIN TAG FÜR IMMER.


În HYPERLAND, despre care cei de la Bild scriau că este „un film captivant din punct de vedere vizual și superb compus care prevestește un viitor posibil. […] O spirală uluitoare a unei povești care s-ar putea întâmpla oriunde, oricând și oricui.”, regizorul Mario Sixtus vorbește despre un viitor în care rețelele de socializare au preluat complet controlul asupra vieții oamenilor: fake news, fake facts, campanii de defăimare pe net, toate pe fondul unor acuzații de tentativă de viol pentru care făptașul dă vina pe victimă.

 

Programul de sâmbătă, 4 martie, începe cu ALS HITLER DAS ROSA KANINCHEN STAHL, adaptare cinematografică a romanului pentru copii a lui Judith Kerr, în care micuța Anna trebuie să fugă din Germania împreună cu părinții ei, în 1933, lăsând în urmă iubitul său iepuraș de pluș roz ce va rămâne la Berlin. „În acest film înduioșător și captivant, povestea autoarei este păstrată cu fidelitate, deși detaliile sale dure sau poate mai ciudate sunt atenuate de o patină savuroasă ce dă o strălucire plăcută peliculei.” – Guy Lodge pentru Variety.

După un accident grav, Jason trebuie să ajungă din Berlin la o clinică de reabilitare din Elveția. Fiindcă nu are voie să zboare, mama lui îl duce cu mașina până acolo, sperând ca astfel să refacă legătura pierdută cu fiul ei adult. „Pierderea unei persoane dragi și dragostea pentru cineva sunt sentimente strâns legate în MEIN SOHN, o dramă emoționantă” (Cineuropa) pe care o puteți vedea în premieră la București în cadrul ZFG#15.

O altă „dramă puternic emoționantă”, de data aceasta în viziunea celor de la Variety, este și filmul LE PRINCE cu care se încheie ziua de sâmbătă. În inima Frankfurtului are loc o poveste de dragoste între două persoane din medii culturale complet diferite: un congolez și o nemțoaică se îndrăgostesc și încep o relație, sperând că vor putea rezista presiunilor și prejudecăților celor din jur.


Ultima zi de festival este deschisă de DIE GOLDFISCHE, filmul ce dă și imaginea de pe vizualul ediției de anul acesta. Oliver rămâne paraplegic în urma unui accident de mașină. Vrând să-și scoată banii negri din Elveția, organizează o excursie terapeutică cu ‘Peștișorii de aur’, un grup ciudat de persoane cu dizabilități din centrul de reabilitare în care acesta este acum rezident. Începe un road movie plin de umor, care încalcă adeseori regulile de ‘political correctness’, „un film pe care nici nu știm cum să-l încadrăm: e hilar în timp ce-ți vine să plângi pe alocuri, e ironic și frust în timp ce te umple cu o senzație extrem de caldă și plăcută de încredere în umanitate.” exclamau cei de la B.Z..

, cel mai nou film semnat de Dietrich Brüggemann analizează o relație de iubire timp de șapte ani, în 15 scene. Dina și Michael sunt fericiți la început, însă provocările vieții nu sunt ușor de stăpânit. Un film despre iubire, viață și așteptările uneori absurde la care suntem expuși, „o comedie acidă, manieristă, ce urmărește atent și rece legătura dintre doi oameni care, cu cât este privită mai îndeaprope, pare mai degrabă o construcție socială decât ceva intim. La final nu ne rămâne altceva de făcut decât să ne întrebăm dacă noi am reușit mai mult în ceea ce ne privește” concluzionau cei de la Variety.

 

 

Cea de-a 15-a ediție a ZILELOR FILMULUI GERMAN este organizată de Goethe-Institut și se va desfășura la Cinema Elvire Popesco din București între 2 și 5 martie și, în premieră, la Cinema Victoria din Timișoara între 9 și 12 martie, în parteneriat cu Centrul Cultural German Timișoara.

 

Goethe-Institut este o instituţie culturală care promovează cultura Republicii Federale Germania pe plan mondial. Prin informaţii despre viaţa culturală, socială şi politică prezintă un tablou vast al realităţii germane. ZILELE FILMULUI GERMAN este unul dintre programele culturale cu tradiție pe care le desfășoară în România.

Subiecte în articol: Zilele Filmului German ZFG#15
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri