"Cred că materia este prea stufoasă. Iar curriculum la decizia școlii va da libertate și elevilor de a se pregăti mai mult la o anumită disciplină. Cele două obiective majore sunt susținerea performanței și excelenței pe deoparte, și pe de altă parte, susținerea echității în educație, accesului la o educație de calitate pentru toți copiii acestei țări. Pentru susținerea performanței vom avea un procent poate crescut de la 2-3-4 % pondere a curiculumului la dispoziția scolii până spre 30%, astfel încât elevii să își poate alege acele discipline unde să poată să facă performanță, unde să spunem, materia va fi mai concentrată, dar pentru trunchiul comun sunt convins că materia va fi simplificată".
Planurile cadru pentru liceu vor fi modificate începând cu anul școlar 2023/2024.
Schimbările se bazează pe un program pilot la care participă circa 100.000 de elevi, cu excepția claselor terminale, din 329 de școli susțin evaluări standardizate pe tabletele proprii sau ale școlii, la română, matematică și istorie, în perioada 30 mai-10 iunie. Testările sunt facultative și nu se dau note, iar fiecare elev va susține câte două teste în zile diferite. Scopul acestui program pilot este de a ajuta experții din educație să elaboreze planurile cadru de învățământ și să mai aerisească materiile, scrie edupedu.ro.
"E nevoie să generalizăm acest sistem, se lucrează la standarde de evaluare pentru fiecare disciplină și aceste lucruri vor fi disponibile începând cu anul 2024, așa sunt prevăzute, iar până în anul 2027 să se generalizeze această evaluare, repet fără a diminua niciun fel rolul profesorului, ci dimpotrivă consolidând rolul profesorului".
Întrucât profesorii vor avea mai multă autonomie, aceștia pot să ia măsuri asupra punctelor slabe, ceea ce va provoca o schimbare importantă.
“Schimbând fiecare profesor lucrurile în așa fel încât să poată să intervină în punctele semnalate ca fiind slabe deja se produce o schimbare la nivel de sistem, pe de altă parte împreună cu experții în educație vom vedea ce măsuri se impun la nivel general la nivel de reglementări dată normative sub secvente, spune ministrul.
Planurile cadru din liceu, existente în prezent, au fost aprobate în 2009. Disciplinele de studiu sunt împărțite în 7 arii curriculare, respectiv Limbă şi comunicare, Matematică şi Ştiinţe ale naturii, Om şi societate, Arte, Educaţie fizică, sport şi sănătate, Tehnologii, Orientare şi consiliere.
Pentru secțiile teoretice și vocaționale din liceu, planurile cadru sunt alcătuite pe trunchi comun, curriculum diferențiat și curriculum la decizia școlilor.