Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Sergio Marchionne spune clar: Fiat Chrysler şi Hyundai nu vor fuziona

Sergio Marchionne spune clar: Fiat Chrysler şi Hyundai nu vor fuziona

Grupul italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) este în negocieri cu producătorul auto sud-coreean Hyundai Motor pentru un parteneriat tehnic, a anunţat şeful FCA, Sergio Marchionne, subliniind ca, desi nu exista posibilitatea unei fuziuni intre companii, alianta lor ar ptuea deveni "una solida"..

 

"Există potenţial pentru formarea unui parteneriat tehnic cu Hyundai, care furnizează deja unele componente şi sisteme de transmisie pentru SUA. Să vedem dacă putem ajunge la un acord privind dezvoltarea sistemelor de transmisie şi motoare pe hidrogen'', spus Marchionne într-un interviu acordat la muzeul Alfa Romeo Museum din Arese, nu departe de Milano, pe fondul informaţiilor privind planificata revenire a Alfa Romeo în circuitul Formulei 1.

Celebra marcă italiană Alfa Romeo va reveni după o absenta de peste 30, devenind în sezonul viitor sponsorul de nume al echipei Sauber. În ultimul timp FCA a fost obiectul multor speculaţii, mai ales după ce în 2015 a încercat fără succes să fuzioneze cu marele sau rival General Motors. Marchionne, în vârstă de 65 de ani, un susţinător al consolidării industriei auto, pregăteşte un plan de afaceri pe cinci ani, înainte de a se retrage din funcţia de director general, în 2019.

El a confirmat ţintele financiare ale Fiat Chrysler în 2018, inclusiv o creştere a profitului operaţional la aproximativ nouă miliarde de euro, eliminarea datoriei, şi a afirmat că se aşteaptă la ''costuri gestionabile'' a investigaţiei privind motoarele diesel cu care se confruntă Fiat în SUA. Problema ''ne va costa ceva' dar am redus aşteptările privind riscul'', a explicat Marchionne, adăugând că investigaţia separată din Franţa este fără temei.

Săptămâna aceasta, publicaţia Le Monde a anunţat că ancheta demarată în Franţa privind posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel produse de grupul italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se concentrează pe maşini care au generat în această ţară vânzări de 152 de milioane de euro (181 milioane de dolari) în perioada 2014-2016.

Emisiile de oxizi de azot ale noilor modele diesel ale FCA, care includ Jeep Cherokee şi Fiat 500X, sunt de 11 mai ridicate decât limita legală, atunci când testele se desfăşoară pe o perioadă mai îndelungată de timp, comparativ cu durata uzuală de 20 de minute, datele sugerând prezenţa unui soft ilegal care să permită maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, arată constatările anchetei realizate de Direcţia Generală pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor (DGCCRF), susţine Le Monde, scrie agerpres

FCA crede că acuzaţiile apărute în presă nu au nici o bază. Compania cooperează cu investigatorii din Franta, unde a fost deschisa o anchetă care vizeaza vehiculelor diesel produse de Fiat Chrysler Automobiles, Renault, Volkswagen şi PSA Group. Amenda maximă care poate fi impusă de autorităţile franceze este de 10% din cifra globală de afaceri a celor patru producători auto, sau 9,62 miliarde de euro în cazul FCA. FCA este deja investigată în Marea Britanie şi SUA.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri