Jurnalul.ro Auto Sindicatele de la Renault cer mai multă transparență cu privire la holdingul olandez al companiei

Sindicatele de la Renault cer mai multă transparență cu privire la holdingul olandez al companiei

 Sindicatul CGT de la grupul francez Renault a denunţat joi lipsa de transparenţă a constructorului auto cu privire la funcţionarea holdingului său olandez RNBV şi a cerut Guvernului de la Paris, unul dintre cei mai importanţi acţionari de la Renault, să facă lumină cu privire la acest aspect, informează postul de radio franceinfo.

Potrivit sursei citate, care susţine că a consultat o serie de documente cu caracter confidenţial, holdingul RNBV (o companie mixtă Renault-Nissan cu sediul în Olanda) a fost utilizat pentru a suplimenta remuneraţia şefilor de la Renault.

"Un membru din comitetul director de la Renault a primit, prin intermediul RNBV, un supliment de remuneraţie de 80.000 până la 130.000 de euro şi aceasta timp de mai mulţi ani", susţine franceinfo.

"Toţi membrii Comitetului director de la RNBV au beneficiat", a adăugat postul de radio, dezvăluind că sindicatul CGT a trimis o scrisoare ministrului Economiei, Bruno Le Maire, pentru a cere statului să intervină şi să aducă clarificări.

Un purtător de cuvânt de la CGT a confirmat că sindicatul i-a contactat pe Bruno Le Maire şi pe directorul general adjunct de la Renault, Thierry Bollore, pentru a le cere să clarifice situaţia plăţilor salariale suplimentare făcute prin RNBV către o parte dintre membrii Comitetului director de la Renault.

"Muncitorii nu au niciun fel de informaţii cu privire la RNBV", a declarat purtătorul de cuvânt de la CGT.

În prezent, Renault şi alianţa sa cu constructorul auto japonez Nissan Motor Co se află în lumina reflectoarelor după ce artizanul acestei alianţe şi preşedintele celor două companii, Carlos Ghosn, a fost arestat în Japonia la mijlocul lunii trecute pe fondul acuzaţiilor că ar fi omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde de yeni (38 de milioane de euro) realizate timp de cinci ani, între 2010 şi 2015.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. AGERPRES

Subiecte în articol: Renault transparenta
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri