Recentul val de cenzură care a lovit pe Internet vocile conservatoare americane, prin intermediul giganților IT „Facebook”, „Twitter”, „YouTube” și „Apple”, pare rezultatul unui plan pus la cale de grupările finanțate de miliardarul George Soros. Forțele conduse de controversatul om de afaceri și-au propus să recâștige puterea la Washington, înlăturând administrația președintelui Donald Tump, anunță site-ul american de știri WND.
În urmă cu câteva luni, site-ul conservator american „The Washington Free Beacon” dezvăluia că David Brock, fondatorul „Media Matters”, -un ONG finanțat de Soros care monitorizează presa americană și care, potrivit publicației „The Observer”, a angajat trolli pentru a răspândi ideologia pro-Clinton pe Internet- , a prezentat în fața a 100 de sponsori politici, în ianuarie 2017, un memoriu de 49 de pagini, conținând un plan pentru anihilarea președintelui Trump cu ajutorul platformelor de „social media”, ce ar urma să elimine „propaganda de dreapta și știrile sale false”. Memoriul conține o agendă pe patru ani, prin care o serie de organizații implicate în domeniul mass-media vor să-i atace pe Trump și pe aliații săi republicani. Strategia forțelor de stânga cuprinde declanșarea procedurii de destituire a președintelui, combaterea „dezinformării guvernamentale”, facilitarea obținerii controlului asupra Senatului de către democrați în alegerile din 2018, inițierea de procese contra administrației de la Washington, utilizarea unei „ofensive digitale” pentru delegitimizarea președinției Trump și afectarea imaginii republicanilor, precum și stabilirea unui parteneriat cu „Facebook” pentru anihilarea „știrilor false”, scrie WND. Luni, blogul american „Gateway Pundit” remarca legătura dintre memoriul prezentat de Brock și recentele mișcări ale giganților IT americani, care au început să-i șicaneze atât pe candidații politici, cât și pe comentatorii din tabăra conservatoare, blocându-i sau ștergându-le mesajele din mediul online. Blogul mai observă că, în urmă cu câteva zile, George Soros a început să investească din nou în „Facebook”, „Twitter” și în serviciile de streaming „Spotify” și „Pandora”, după ce cu doar câteva luni în urmă considera companiile de „social media” drept „o amenințare la adresa societății”.
Ofensivă fără precedent
Invocând combaterea „știrilor false”, „Facebook” și-a schimbat rapid algoritmul de funcționare, provocând un declin abrupt de trafic pentru numeroase site-uri conservatoare, remarcă WND. De altfel, un studiu realizat de „Gateway Pundit” constată că „Facebook” a eliminat deja 93 la sută din traficul mass-media conservatoare reprezentative. Însuși președintele Donald Trump a fost afectat, aparițiile sale scăzând pe rețeaua de socializare cu 45 de procente.
„Cu cât identificăm o știre falsă mai repede, cu atât mai eficient putem să o infirmăm. Cu această nouă tehnologie, cercetătorii care urmăresc știrile în timp real pot identifica imediat sursa unei minciuni”.
Memoriul contra conservatorilor