Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Supermarketurile obligate să-şi facă „colţ românesc”

Supermarketurile obligate să-şi facă „colţ românesc”

de Daniela Ivan    |   

După ce Comisia Europenă a anunţat că a declanșat procedura de infringement împotriva României pentru Legea care obligă marii comercianți să vândă 51% produse locale, Ministerul Agriculturii şi-a schimbat strategia. Va solicita supermarketurilor să organizeze un “colț de produse românești” după modelul preluat din alte ţări.

Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale pregăteşte “o strategie privind promovarea produselor agroalimentare românești proaspete și prelucrate”, potrivit unui document citat de Profit.ro. Una dintre cele mai importante măsuri prevede ca supermarketurile să organizeze “colțului de produse românești proaspete şi procesate” unde să fie vândute numai marfă produsă în România. Ministerul arată că metoda “se folosește cu succes și în alte state, determinând în acest fel o creștere a vânzărilor și satisfacerea cerințelor consumatorului”. Multe din lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri care activează pe piaţa locală au deja contracte cu producătorii locali atât pentru legume şi fructe, cât şi pentru produse procesate, însă aceste produse nu sunt grupate în acelaşi loc.

Pieţe cu marfă românească

O altă măsură la care s-au gândit funcţionarii de la Agricultură este înființarea unor piețe agroalimentare specializate doar pe vânzarea de produse românești proaspete, potrivit profit.ro. Ministerul mai are în vedere și organizarea de vânzări on-line, de pe internet sau direct din ferme agricole specializate și autorizate. Exportul indirect prin intermediul unor firme specializate care să intervină între producător si consumatorul final, care se ocupă să le exporte și să le distribuie în străinătate.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri