Unii reprezentanți ai industriei hoteliere din România se declară extrem de nemulțumiți de actualul eveniment despre care spun că nu-i mai reprezintă, pentru că a fost monopolizat de un număr mic de agenții care vând doar vacanțe în destinații externe. Președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) l-a caracterizat drept „iarmaroc” și spune că va solicita schimbarea denumirii evenimentului în „Târgul de vacanțe externe pentru români”, prezența reprezentanților turismului românesc fiind aproape inexistentă, la această ediție. Și reprezentanții unor agenții de turism au vorbit despre posibilitatea ca de anul viitor să se organizeze o singură ediție a TTR, pentru că nu se mai justifică una de primăvară și una de toamnă.
TTR a fost deschis ieri, fiind luat cu asalt de amatorii de vacanțe ieftine în străinătate. Reducerile semnificative de prețuri au atras un număr mare de clienți, însă evenimentul nu a mai avut parte de o deschidere oficială pe care până acum o făcea ministrul sau secretarul de stat care se ocupă de turism.
Dragoș Răducan, președintele FPTR, a declarat, pentru Jurnalul, că pentru el este un eveniment care nu ar mai trebui să reprezinte România, pentru că nu ajută cu nimic turismul intern. „Putem să-l numim târgul celor trei agenții, pentru că doar trei sunt foarte bine reprezentate și vând vacanțe în străinătate. Mai sunt câteva agenții mai mici, dar nu am văzut nici la acestea oferte pentru România, iar cele câteva consilii județene care participă au fost aduse cu arcanul, să se vadă că e reprezentată și oferta internă. Am văzut că agențiile de turism vând foarte bine, au reduceri mari de prețuri, dar s-a transformat într-un fel de iarmaroc. O să cer schimbarea denumirii în „Târgul de vacanțe în străinătate pentru români”, pentru că în felul în care se prezintă nu se mai poate numi „Târgul de Turism al României”. E un business, costă 20 de lei biletul de intrare, 5 lei pe oră parcarea, iar cei care au standuri au plătit 120 de euro pe metru pătrat, dar nu mai reprezintă nimic pentru turismul românesc”, ne-a spus președintele FPTR.
Clienți atrași de ofertele pentru vacanțe
La actuala ediție a TTR de la Romexpo București participă 110 companii din 12 țări - Austria, Bulgaria, Egipt, Grecia, Israel, Italia, România, Spania, Teritoriile Palestiniene, Tunisia, Ungaria, Vietnam. Organizatorii au anunțat că târgul propune reduceri de până la 50% pentru pachetele achiziționate în cele 4 zile de desfășurare. „Reduceri de până la 30% pentru vacanțele de iarnă în România - Pentru sărbătorile de iarnă, vizitatorii pot alege experiențe autentice dintr-o varietate de destinații locale, precum Bucovina și Maramureș, sejururi în stațiuni montane: Călimănești, Predeal, Sinaia sau Poiana Brașov, dar și escapade liniștite în Buzău, Sibiu și Hunedoara”, au anunțat organizatorii evenimentului.
De asemenea, reduceri de până la 40% la city break-uri. „Pentru cei care doresc să trăiască atmosfera de Crăciun în marile capitale ale lumii, târgul oferă city break-uri în orașe faimoase, precum Londra, Viena, Praga, Berlin, Paris, Madrid sau Amsterdam. Reduceri de până la 20% pentru vacanțele de Revelion Pentru Revelion, expozanții propun destinații exotice de vis, precum Maldive, Thailanda, Mauritius, dar și locații populare cum sunt Dubai, Abu Dhabi și Egipt. Aceste destinații sunt ideale pentru o vacanță de lux, relaxare și peisaje spectaculoase”, au anunțat reprezentanții Romexpo.
Vacanțe de vară la jumătate de preț
Cele mai mari reduceri, de până la 50%, sunt oferite pentru pachetele all-inclusive sau demipensiune pentru vara 2025. „În cadrul târgului, vizitatorii vor găsi oferte excelente pentru vara 2025, cu reduceri de până la 50% pentru pachete all-inclusive sau demipensiune în stațiuni cunoscute din Bulgaria, Turcia, Croația, Grecia, dar și pe litoralul românesc, precum Mamaia, Eforie Nord și Vama Veche. De asemenea, ediția de toamnă a Târgului de Turism al României promovează și vacanțele culturale și experiențiale. Cei pasionați de călătorii tematice pot opta pentru circuite în Japonia, Vietnam sau Peru”, au mai explicat organizatorii.
Sunt prezentate și programe de ecoturism, wellness și soluții complete pentru planificarea vacanțelor, de la bilete de avion la pachete all-inclusive. Programul de vizitare este în fiecare zi, până pe 24 noiembrie, între orele 10:00 – 18:00, respectiv 10:00 - 16:00 în ultima zi.
Agențiile de turism au început să-și creeze propriile „târguri de turism” în perioada de desfășurare a TTR, oferind, online – pe propriile site-uri - sau în birourile proprii reduceri similare cu cele practicate de participanții la eveniment.