Jurnalul.ro Auto Tesla, victorie în instanță: Autopilotul NU este pilot automat

Tesla, victorie în instanță: Autopilotul NU este pilot automat

de Redacția Jurnalul    |   

Tesla Inc a obținut o victorie categorică în instanță, după ce un juriu al unui tribunal din California a constatat că funcția Autopilot a producătorului auto nu a eșuat să funcționeze în condiții de siguranță.

Jurații din cadrul primului proces legat de un accident în care a fost implicată funcția Autopilot de la Tesla au declarat pentru Reuters, după verdictul de vineri, că producătorul de vehicule electrice a avertizat în mod clar că softul de conducere parțial automatizat nu este un sistem de autopilot și că vina aparține distragerii atenției șoferului.

Un juriu al unui tribunal din statul California a dat vineri o victorie categorică Tesla Inc, constatând că funcția Autopilot a producătorului auto nu a eșuat să funcționeze în condiții de siguranță, astfel că reclamantei Justine Hsu i-au fost acordatee zero daune.

Impresiile juraților sunt importante, deoarece Tesla se pregătește pentru o serie de alte procese care vor începe în acest an legate de sistemul de conducere semi-automată, despre care directorul executiv Elon Musk a afirmat că este mai sigur decât șoferii umani.

Deși rezultatul acestui proces nu este obligatoriu din punct de vedere juridic în aceste alte cazuri, el servește drept indicator pentru a ajuta Tesla și alți avocați ai reclamanților să își perfecționeze strategiile, spun experții.

Hsu, o rezidentă din Los Angeles, a dat în judecată producătorul de vehicule electrice în 2020, spunând că Tesla Model S a intrat într-o bordură în timp ce era pe Autopilot și apoi un airbag s-a declanșat „atât de violent încât a fracturat maxilarul reclamantei, i-a scos dinții și i-a provocat leziuni nervoase la nivelul feței”.

Tesla a negat răspunderea pentru accidentul din 2019.

După verdictul de vineri, juratul Mitchell Vasseur, în vârstă de 63 de ani, a declarat pentru Reuters că lui și colegilor săi jurați le-a părut rău pentru Hsu, dar în cele din urmă au stabilit că Autopilotul nu a fost de vină.

„Autopilotul nu a pretins niciodată că este pilot automat. Nu este o mașină care se conduce singură”, a spus Vasseur. „Este un asistent auto și au fost categorici în privința faptului că un șofer trebuie să fie mereu conștient”.

Președintele juriului, Olivia Apsher, în vârstă de 31 de ani, a declarat că sistemul Autopilot le reamintește șoferilor atunci când nu preiau controlul în mod adecvat.

„Este vehiculul tău”, a spus ea. „Există avertismente sonore și avertismente vizuale, atât pentru șofer, care indică faptul că este responsabilitatea dumneavoastră”. Ea a spus că i-ar plăcea să aibă funcții Autopilot în propria mașină, dar a adăugat: „Tehnologia este ceva care vă asistă și vrem ca acest mesaj să fie clar. Șoferii ar trebui să înțeleagă acest lucru înainte de a se așeza în spate și de a prelua controlul vehiculului folosind aceste funcții”.

Donald Slavik, un avocat al lui Hsu, a declarat că, deși înțelege că juriul a crezut că clienta sa a fost distrasă, ea a primit doar un avertisment de a pune mâinile pe volan cu mai puțin de o secundă înainte de lovirea bordurii.

Niciun reprezentant al Tesla nu a putut fi contactat de Reuters pentru comentarii după decizia juraților din cadrul tribunalului din California.

Procesul s-a desfășurat la Curtea Superioară din Los Angeles pe parcursul a trei săptămâni și a prezentat mărturiile a trei ingineri Tesla.

Vasseur a declarat că accidentul lui Hsu nu s-ar fi produs dacă aceasta ar fi fost mai atentă, ceea ce, în opinia sa, este o greșeală pe care o poate face oricine.

"Eu personal nu aș folosi niciodată pilotul automat", a spus el. "Nu folosesc nici măcar controlul de croazieră".

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: tesla autopilot pilot automat
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri