Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vânzările de Black Friday 2017 în România sunt estimate la 170 milioane euro

Vânzările de Black Friday 2017 în România sunt estimate la 170 milioane euro

Vânzările de Black Friday 2017 din România vor atinge sau chiar depăşi pragul de 170 milioane de euro, conform estimărilor GPeC, organizaţie dedicată segmentului de comerţ online (eCommerce) din regiune. 

Sărbătoarea reducerilor, cunoscută şi sub numele de Black Friday (Vinerea Neagră), a fost organizată pentru prima dată în România în 2011. 

'Black Friday este o sărbătoare importantă şi deja putem să spunem că piaţa locală este una mai educată. Clienţii au învăţat că spre finalul lunii noiembrie, înainte de perioada sărbătorilor de iarnă, magazinele organizează campanii de reduceri, cu preţuri cu până la 60-70% mai mici. Anul acesta ne aşteptăm ca vânzările din segmentul comerţului online să ajungă la valoarea de 170 milioane de euro', menţionează Andrei Radu, fondator GPeC. 

Sărbătoarea de Black Friday este extrem de populară în ţări precum Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Franţa sau Germania, cei mai mulţi cumpărători având vârste între 18 şi 34 ani. În România, sărbătoarea de reduceri este apreciată mai ales în rândul cumpărătorilor obişnuiţi cu achiziţiile din mediul online, produsele preferate fiind electronice şi electrocasnice, haine şi accesorii, parfumuri şi cosmetice sau lucruri pentru casă şi grădină. 

'Magazinele online importante de la noi se pregătesc de Black Friday cu cel puţin 3-4 luni înainte de marele moment. Cu toate acestea, am observat că, mai ales în cazul magazinelor mai mici, există o oarecare lejeritate în abordarea strategiei de Black Friday. Această sărbătoare nu înseamnă doar realizarea unei pagini de campanie, cu produse interesante şi cu preţuri mai mici. Black Friday înseamnă o promisiune acordată clientului, o responsabilizare a magazinelor online de la noi pentru întreg procesul, din momentul în care marfa a ajuns în depozitul magazinului până la păstrarea promisiunii de livrare în termen a comenzilor. Avem nevoie de procese bine puse la punct până când vom vorbi de un segment de business cu adevărat matur', a spus Andrei Radu. 

Potrivit specialiştilor în eCommerce, magazinele online trebuie să fie atente la câteva aspecte în timpul şi după Black Friday - site-ul să fie optimizat şi să 'reziste' unui volum de vizite mai mare, să aibă stocuri importante pentru produsele promovate (livrarea într-o perioadă scurtă de timp poate face diferenţa), echipa de Customer Service să ştie să răspundă întrebărilor venite din partea utilizatorilor şi să ofere soluţii practice şi imediate eventualelor probleme întâmpinate de clienţi, pagina de campanie şi întreg site-ul să aibă o prezentare curată şi simplă, axată pe informaţii clare şi utile clienţilor despre ofertele comerciale prezentate de Black Friday, campania de promovare să fie gândită cât mai din timp, site-ul să fie optimizat pentru terminale mobile (telefon inteligent sau tabletă), prin ofertele afişate pot genera suspans şi dorinţa achiziţiei de produse noi, pot include în strategia de vânzări cel puţin un produs nou şi dorit de comunitate, la un preţ atractiv, după Black Friday să monitorizeze tot ceea ce s-a întâmplat pe site şi în campaniile de promovare. 

Discuţii detaliate despre Black Friday, dar şi despre cele mai importante subiecte din segmentul de eCommerce, atât din piaţa locală cât şi cea regională, vor avea loc în cadrul GPeC Summit, cel mai mare eveniment de comerţ electronic, care se va desfăşura pe 14-15 noiembrie 2017, la Bucureşti. 

Printre cei mai importanţi speakeri internaţionali anunţaţi până acum se numără Neil Patel (co-fondator Crazy Egg), Oil Gardner (co-fondator Unbounce), Cyrus Shepard, fondatorul Fazilion Media.AGERPRES

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri