Jurnalul.ro Tech Gadget WhatsApp dă datele utilizatorilor către Facebook

WhatsApp dă datele utilizatorilor către Facebook

Serviciul de mesagerie online WhatsApp va furniza către compania mamă Facebook informaţiile personale ale utilizatorilor, inclusiv numărul acestora de telefon, o măsură menită să le permită companiilor care vor să-şi facă publicitate să trimită mesaje comerciale către posesorii de cont, via Facebook. Cei peste un miliard de utilizatori ai aplicaţiei vor fi notificaţi de această măsură începând de astăzi, având la dispoziţie 30 de zile să îşi dea acordul.

Utilizatorii pot opta ca informaţiile lor personale să nu fie folosite pentru a li se arăta reclame pe Facebook, însă nu au opţiunea de a împiedica WhatsApp să dea numărul lor de telefon către Facebook. "Explorăm modalităţi care să vă permită să intraţi în contact cu firme care contează pentru dumneavoastră, oferindu-vă, în acelaşi timp, o experienţă a utilizării platformei noastre fără interferenţa unor bannere publicitare sau a unor mesaje spam", a declarat un purtător de cuvânt al  WhatsApp. Planul este ca reclamele să apară drept postări pe pagina de Facebook a utilizatorilor, nu şi în căsuţa de mesaje WhatsApp. Persoanele care folosesc Facebook şi al căror număr de telefon se află în baza de date a unei firme vor vedea reclame de la companiile respective pe pagina lor de cont. Serviciul WhatsApp va rămâne separat de celelalte aplicaţii de chat ale Facebook precum Messenger sau Instagram. Însă numerele de telefon ale utilizatorilor de WhatsApp vor fi folosite de toate aplicaţiile Facebook, cel mai probabil pentru a-i sugera deţinătorului de cont să intre în contact pe reţeaua de socializare cu oamenii pe care îi are în lista de contacte ale telefonului şi care folosesc şi alte servicii ale companiei. "Nu vom posta numărul tău de telefon nicăieri, nici măcar pe Facebook şi nu vom împărţi, vinde sau da numărul tău de telefon către advertiseri", se arată într-un comunicat al WhatsApp. Potrivit companiei, toate mesajele transmise prin această aplicaţie sunt criptate şi nu pot fi citite decât de cel care le-a trimis sau le-a primit. Acest lucru împiedică firmele să furnizeze reclame în funcţie de cuvintele cheie întâlnite în text, aşa cum se întâmplă pe Facebook sau Google. Ceea ce rămâne neclar este dacă WhatsApp va permite companiilor să trimită mesaje comeriale către utilizatorii care folosesc deja serviciile companiei respective – de exemplu unei bănci la care utilizatorul de WhatsApp are un cont, şi care ar putea să-i trimită notificări aşa cum se face, în prezent, prin SMS.

În anunţul făcut de WhatsApp, compania îi asigură pe utilizatori că mutarea va însemna conectarea cu mai mulţi prieteni pe reţelele de socializare ce ţin de Facebook şi ocazia de a vedea reclame care sunt cu adevărat relevante pentru interesele lor

Utilizatorii au o lună la dispoziţie să accepte sau să respingă propunerea  WhatsApp

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri