WhatsApp va lansa în curând o versiune Business, dedicată în special firmelor mari, care o vor putea folosi pentru comunicări comerciale, a anunțat gigantul Facebook, care deține aplicația de smartphone pentru mesaje.
Facebook a anunţat că noua versiune de WhatsApp va fi cotra cost pentru firme, însă aplicaţia va avea şi o versiune cu funcţionalitate redusă ce va putea fi folosită gratuit de firmele mici şi mijlocii (IMM). Prin viitoarea versiune a WhatsApp, companiile vor putea trimite utilizatorilor informaţii precum cele legate de zboruri sau confirmări de livrare. Facebook nu a dat însă mai multe detalii despre funcționalitățile noii versiuni a aplicației. Din câte se pare, Facebook încearcă să se ţină de cuvânt şi nu va include reclame tradiţionale în WhatsApp. În schimb, gigantul american intenţionează să adopte o strategie pe care încearcă să o pună în practică şi în cazul celeilalte aplicaţii de chat pe care o deţine, Facebook Messenger.
Utilizatorii nu pot fi contactaţi
Cei de la WhatsApp au la îndemână mai multe variante pe care le pot explora în vederea monetizării aplicaţiei Business. Una dintre acestea este oferirea aşa-numiţilor boţi de chat marilor companii. Aceşti boţi pot fi programaţi să ofere în mod automat informaţii utilizatorilor. Boţii pot fi folosiţi pentru a răspunde la întrebări sau a înregistra comenzi, spre exemplu. O altă variantă ce poate fi monetizată este funcţia de profiluri multiple. Marile companii ar putea, de asemenea, să plătească suplimentar dacă doresc ca mai mulţi angajaţi proprii să poată avea acces la noua aplicaţie pentru a comunica cu clienţii. Un lucru este însă clar: WhatsApp nu va permite companiilor să contacteze utilizatorii care nu îşi dau acceptul în acest sens. Firmele vor putea contacta doar utilizatorii care îşi vor da numărul de telefon şi vor fi de acord să primească informări.