Mirosul este primul care ne lovește atunci când intrăm într-o mașină nouă. Nu doar că aduce nota aceea plăcută, dar acționează la nivelul subconștientului și, dincolo de privire sau pipăit, compune nota de lucru nou. Doar că acest aspect nu este lăsat la voia întâmplării de marii producători. Pentru că, spre exemplu, la automobilele fabricate în China nu se ține seama de acest aspect, așa se face că superbele limuzine aduse la marile saloane auto izbeau curiosul cu un miros de stand de plastice și haine din en-gross-ul de la centura Capitalei. „Mirosul de mașină nouă nu este doar o consecință a procesului de fabricație; sunt dedicate luni de muncă, pe tot parcursul fazei de dezvoltare a noului vehicul, pentru a analiza cu atenție utilizarea materialelor și a substanțelor chimice, cum ar fi țesăturile scaunelor, adezivii și polimerii, pentru a se asigura că nu se combină pentru a genera un miros neplăcut pentru pasageri”, a dezvăluit David Moss, vicepreședinte senior al departamentului de Cercetare și Dezvoltare al Nissan. Peter Karl Eastlan este inginer-șef în evaluarea mirosurilor. „Face parte din meseria noastră să ne asigurăm că orice material pe care îl folosim va fi întotdeauna perfect în ceea ce privește mirosul și că toate simțurile sunt armonizate. Materialele dintr-o mașină nouă sunt testate în diverse condiții, care le imită pe cele din lumea reală, tocmai pentru că proprietățile chimice (inclusiv mirosul) se schimbă în funcție de temperatură, spre exemplu”, spune Karl Eastlan.