De aceea, angajatorii devin și ei preocupați, la rândul lor, de menținerea acestui echilibru și caută metode de a veni în sprijinul angajaților. În cazul în care ești angajator, iată câteva idei prin care poți face asta:
1. Creează un mediu de lucru sănătos și sustenabil
Potrivit studiului Genesis Property, compania românească fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 68% dintre angajați consideră că acțiunile angajatorului sunt extrem de importante în ceea ce privește găsirea unui echilibru între viața personală și cea profesională, în special la nivel de spațiu și flexibilitate. De asemenea, angajații trec printr-o etapă în care devin mult mai selectivi și implicați în conștientizarea amprentei angajatorului atât la nivel de mediu, cât și în cadrul comunității în care activează.
Angajații țin cont de aspecte și criterii precum eficiența energetică a clădirilor ce găzduiesc birourile sau minimizarea riscurilor. Din acest motiv, angajatorii încep să acorde un interes sporit clădirilor unde urmează să își desfășoare activitatea (acestea să aibă echipamente de ultimă generație pentru eficiența energetică a clădirilor, fie construite din materiale cu energie scăzută încorporată, să aibă tehnologii de energie regenerabilă, panouri solare etc.), să implementeze programe de reciclare, să organizeze activități și teambuilding-uri care să implice plantarea de copaci, descoperirea unor locuri din natură, drumeții pe munte și nu numai. Prin intermediul drumețiilor și al activităților sustenabile, se încurajează atât grija față de natură, cât și echilibrul între muncă și viața personală, fiind o ocazie bună de a-ți cunoaște colegii și de a socializa cu aceștia, dincolo dintre pereții biroului.
2. Oferă beneficii extrasalariale care încurajează un stil de viață sănătos
Beneficiile extrasalariale care îi încurajează pe angajați să aibă un stil de viață sănătos pot fi tentante pentru aceștia. Astfel, le poți oferi abonamente la sală, la pilates, la yoga, ședințe gratuite la nutriționist, programe de detoxifiere, vouchere la achiziționarea bicicletelor și nu numai.
3. Adoptă un program flexibil
În menținerea echilibrului, este extrem de important ca programul să fie flexibil. Oferă-le angajaților tăi posibilitatea să lucreze atât de acasă, cât și de la birou, precum și să își configureze singuri programul de la birou, atât timp cât respectă orele necesare de lucru.
4. Încurajează pauzele scurte de-a lungul zilei
Nu în ultimul rând, pe lângă pauza de masă, ia-le în considerare și pe cele mai scurte, pe care angajații și le pot lua în mod regulat, astfel încât să se relaxeze și să diminueze nivelul de stres. Este important să existe locuri unde angajații să își petreacă timpul în aceste pauze, precum spațiile verzi, unde pot lua o gură sănătoasă de aer curat și pot sta așezați la umbră, în timp ce își relaxează mintea. Contează, deci, ca locurile destinate pauzelor să le faciliteze angajaților câteva scurte momente de detașare și de relaxare.
Așadar, menținerea echilibrului între muncă și viața personală a angajaților este un aspect de care ar trebui să țină cont orice angajator, pentru că aduce beneficii pe termen lung, în ceea ce privește starea psihică a angajatului și performanța acestuia: dorința de a se implica în diferite proiecte și activități care țin de programul de la muncă, dar și de cel din afara muncii (ieșiri cu colegii, activități sustenabile etc.).
Sursa foto: Pexels.com