Compania americană a solicitat consultantului Scetauroute majorarea
costurilor la Autostrada Transilvania de aproape trei ori faţă de
proiectul iniţial. Preţul iniţial de circa 2,2 miliarde de euro pentru
întreaga lucrare poate sări în final chiar şi de cele 6,5 miliarde de
euro solicitate acum.
Compania americană a solicitat consultantului Scetauroute majorarea costurilor la Autostrada Transilvania de aproape trei ori faţă de proiectul iniţial. Preţul iniţial de circa 2,2 miliarde de euro pentru întreaga lucrare poate sări în final chiar şi de cele 6,5 miliarde de euro solicitate acum.
În nici două luni, americanii au reuşit să cheltuiască 140 de milioane de euro. Anul trecut, Bechtel a primit pentru lucrările realizate ceva mai mult de 100 de milioane de euro şi a turnat, demonstrativ, circa trei kilometri de asfalt. Teoretic, din sumele consumate anul acesta Bechtel ar fi trebuit să avanseze cu lucrările mai mult decât tot anul 2007. Evident, nici vorbă de aşa ceva. În această situaţie ne putem întreba pe ce s-au cheltuit cele 140 de milioane de euro în numai două luni şi de unde vor scoate Transporturile restul de bani pentru continuarea lucrărilor. Mai ales că, la rectificarea bugetară de săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor a rămas fără 100 de milioane de lei.
La aceste dileme se mai poate adăuga şi cea legată de costul real al kilometrului de autostradă. Contractul renegociat acum câţiva ani prevede termene-ţintă, cantităţi-ţintă şi, mai ales, preţuri-ţintă, ceea ce în final se traduce printr-o creştere a preţului pentru un kilometru de autostradă de la 5-6 milioane de euro la 18-20 de milioane de euro. Mai în glumă, mai în serios, la 17-18 milioane/km mai că se poate construi un tunel de metrou până la Borş.
În nici două luni, americanii au reuşit să cheltuiască 140 de milioane de euro. Anul trecut, Bechtel a primit pentru lucrările realizate ceva mai mult de 100 de milioane de euro şi a turnat, demonstrativ, circa trei kilometri de asfalt. Teoretic, din sumele consumate anul acesta Bechtel ar fi trebuit să avanseze cu lucrările mai mult decât tot anul 2007. Evident, nici vorbă de aşa ceva. În această situaţie ne putem întreba pe ce s-au cheltuit cele 140 de milioane de euro în numai două luni şi de unde vor scoate Transporturile restul de bani pentru continuarea lucrărilor. Mai ales că, la rectificarea bugetară de săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor a rămas fără 100 de milioane de lei.
La aceste dileme se mai poate adăuga şi cea legată de costul real al kilometrului de autostradă. Contractul renegociat acum câţiva ani prevede termene-ţintă, cantităţi-ţintă şi, mai ales, preţuri-ţintă, ceea ce în final se traduce printr-o creştere a preţului pentru un kilometru de autostradă de la 5-6 milioane de euro la 18-20 de milioane de euro. Mai în glumă, mai în serios, la 17-18 milioane/km mai că se poate construi un tunel de metrou până la Borş.
Citește pe Antena3.ro