Bancile sunt mai preocupate sa bifeze in portofoliu completarea gamei de produse cu noi carduri decat sa forteze cresterea vanzarilor prin reducerea dobanzilor. Ultimele masuri luate de emitenti s-au concentrat pe cresterea accesului la finantare si, mai nou, pe designul cardurilor.
PROMOTII. Oferta de carduri de credit s-a extins considerabil in ultima vreme. Daca inainte bancile se multumeau sa adauge din cand in cand cate un nou produs, acum lansarile de noi carduri au ajuns sa se produca la pachet. Este posibil ca unii clienti sa fie preocupati de modul in care arata cardul, insa majoritatea persoanelor sunt interesate in primul rand de conditiile de finantare. Iar ofertele care bombardeaza populatia in ultima vreme au cam negjijat acest aspect. In mod normal, diversificarea ofertei ar fi trebui sa conduca la ieftinirea costului creditelor pe card. Cu toate acestea, ratele dobanzilor la cardurile de credit se situeaza aproape in intregime peste pragul 20%. CEC, Emporiki Bank si Romexterra fac exceptie de la aceasta regula. Cea mai mica dobanda din piata este disponibila la CEC - 17,5%. In schimb, dobanda maxima ajunge pana la 28%, asa cum este cazul cardurilor emise de Finansbank, Raiffeisen Bank si ABN AMRO Bank.