Modelele Mercedes-Benz supuse verificărilor nu vizează autobuze utilizate în reţelele de transport public urban din România, respectiv modelul de autobuz Citaro, ci exclusiv autocare Mercedes-Benz, precizează Mercedes-Benz România, ca urmare a apariţiei, în data de 1 martie, a unor informaţii pe tema unor verificări lansate local de Daimler la nivelul flotei de autocare.
Verificările vizează exclusiv autocare Mercedes-Benz - Intergo Euro VI, Intouro (MBU), Intouro Euro VI, MC 400 Euro VI, Tourismo (NCI), Tourismo Euro VI, Travego (NCI) facelift, Travego Euro VI.
Mercedes-Benz România precizează că situaţia monitorizată punctual în cadrul acestei verificări, şi anume deschiderea nedorită a uşilor în cazul circulării autocarelor Mercedes-Benz la viteze mari, ar putea afecta un număr total de maximum 17 unităţi, din totalul de aproximativ 6.000 autovehicule destinate transportului de persoane, cu capacitate de peste 50 locuri, marca Mercedes-Benz, prezente în parcul auto din România.
'Astfel, cele 17 autocare vizate vor fi verificate în centrele autorizate de service Mercedes-Benz şi dorim să subliniem că reprezentanţii Mercedes-Benz România estimează o incidenţă scăzută a existenţei defecţiunii. Totodată, subliniem că producătorul Daimler AG se află într-un continuu proces de verificare şi monitorizare a produselor sale, iar procedura de rechemare în service pentru verificări - aşa cum este cazul şi în această situaţie - este un demers uzual, preventiv, realizat conform procedurilor standard ale Daimler', se spune într-un comunicat al Mercedes-Benz România.
Daimler a notificat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) că va face verificări la mai multe modele de autobuze Mercedes-Benz, conform unei informări publicate pe site-ul instituţiei.
'Dorim să vă aducem la cunoştinţă că Daimler a decis lansarea unei operaţiuni tehnice în reţeaua sa, codificată: 72.10M10420A - Verificare deschidere nedorită a uşii la viteză mare şi corectare dacă este necesar. Această campanie se va desfăşura pe o perioadă nedeterminată. Costurile acestei campanii vor fi suportate de către Daimler. Clienţii nu sunt implicaţi financiar. Aceştia vor fi informaţi prin scrisori recomandate, cu solicitarea de a se prezenta la cel mai apropiat atelier de reparaţii autorizat Mercedes-Benz', se arată în document.
În cadrul monitorizării globale a produselor s-a constatat că în anumite cazuri este posibilă deschiderea nedorită a uşii la viteză mare, iar acest lucru poate duce la risc de accident.
Dacă e cazul, remedierea constă în aplicarea unor plăci de rigidizare la foaia de uşă, în zona bolţurilor de fixare. Bolţurile de lagăr ale sistemului de acţionare a uşii trebuie înlocuite cu o variantă nouă. AGERPRES