x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Packaging design și ilustrație

0
27 Noi 2020 - 17:31
Packaging design și ilustrație


Pentru început, cel mai bine ar fi să înțelegem corect termenii cu care operăm. Începem cu packaging design care în românește înseamnă pur și simplu design de ambalaj.

 

Da, termenul de packaging, pe care îl vom întâlni în jargonul de specialitate al celor care se ocupă de design și marketing se referă la ambalajul produsului. Funcția inițială și principală a ambalajului este aceea de a proteja produsul. Între timp, însă, rolul ambalajului s-a amplificat – acesta a devenit un mijloc destul de important de comunicare, de atragere a clientului dar și de promovare propriu-zisă a produsului. Ambalajul de multe ori ajunge să „facă” produsul, îl împrietenește cu cumpărătorul, îl convinge pe acesta de calitățile sale, sintetizate în mesaje vizuale și textuale din ce în ce mai „experte”.

 

Cele mai importante calități pe care ne așteptăm să le aibă un ambalaj de produs de bună calitate sunt:

 

  • Claritatea și simplitatea- Mesajele complicate, induc consumatorului o senzație de confuzie și nehotărâre, de aceea ambalajul trebuie să sintetizeze cât mai clar și mai simplu caracteristicile produsului pe care îl conține.

 

  • Onestitatea în ceea ce privește produsul în sine. Ambalajul nu trebuie să mistifice realitatea. Dacă pe ambalaj este figurat un corn învelit în ciocolata  iar înăuntru găsim doar un simplu corn cu cacao, vom fi dezamăgiți și încrederea în  brand va scădea.

 

  • Autenticitatea și originalitatea sunt importante, mai ales astăzi, când rafturile magazinelor sunt pline de produse similare. Ambalajul trebuie să se diferențieze prin design, să ne atragă, să ne facă cu ochiul din mulțimea de produse similare;

 

  • Impactul la raft - Din perspectiva clientului, un produs nu e privit niciodată singular. Produsele sunt aranjate pe rânduri, în serie - iată de ce felul în care arată ambalajul este important și decisiv în alegerea consumatorului: un produs al cărui ambalaj îl distinge de restul produselor se va vinde mai bine.

 

  • Practicabilitate - o calitate care are legătură cu cu forma, dimensiunea și funcționalitatea recipientului/ambalajului  în care se găsește produsul, depășind chiar problema designului de etichetă. Cu cât produsul este mai practic ambalat, cu atât e mai ușor de manevrat, transportat, utilizat și în final obținem mai multe vânzări. Aspectul practic al ambalajului este cel mai neglijat în designul dedicat lui, pur și simplu pentru că clienții aleg, adesea, calea deja bătută și încercată, ceea ce echivalează uneori cu o oportunitate pierdută pentru inovație. Multe dintre provocările legate de proiectarea ambalajelor s-ar rezolva mai ușor luându-se în calcul aspectele practice ale utilizării lor.

 

Dar cum să facem să avem un ambalaj care întrunește toate calitățile de mai sus?

Există multe posibilități și tendințe însă unul dintre cele mai uzitate instrumente pentru a da forță de convingere unui ambalaj este folosirea ilustrației.

 

Cum definim ilustrația în acest context al design-ului? O ilustrație este o formă de decorare, interpretare sau explicare vizuală a unui text, concept sau proces, realizat pentru integrarea în mass-media publicată, cum ar fi afișe, pliante, reviste, cărți, materiale didactice, animații, jocuri video și filme dar și în alte categorii de producții destinate comunicării vizuale imprimate sau prezentate digital. O ilustrație este de regulă creată de un ilustrator.

 

Design-ul de ambalaj, spuneam mai sus, este completat cu succes de inserarea unei ilustrații potrivite pentru că o imagine, nu-i așa, valorează cât o sută de cuvinte.

 

La proiectarea unui ambalaj, după ce au fost definiți parametrii tehnici și structurali, vine și rândul designul vizual. În faza de proiectare grafică, este important să  fie identificat stilul vizual cel mai potrivit pentru a comunica mesajul și marca și pentru a atrage atenția consumatorului. Apoi, în funcție de stilul ales, se decid tehnicile de reprezentare vizuală cele mai adaptate proiectului.

Într-adevăr, ilustrația permite comunicarea conceptului vizual și al mesajului într-un mod flexibil și eficient. Este un instrument de comunicare cu abilități narative și evocative excelente, capabil să miște și să uimească imediat oamenii și mai ales să trezească emoție. Emoția rămâne și contează atunci când trebuie să facem alegeri.

De aceea, ilustrația trebuie utilizată cu pricepere pentru a beneficia de întregul ei potențial.

 

Folosirea ilustrațiilor care au fost proiectate în funcție de anumite indicații și ținte și luând în considerare cerințele de comunicare și marketing ale proiectului pentru a atinge obiective specifice are mai multe șanse să ne aducă succes comercial.

O ilustrație bună definește și caracterizează designul grafic al unui ambalaj, conferind  în același timp o personalitate puternică produsului și consolidând totodată identitatea corporativă. 

 

Utilizarea ilustrației ca element central în packaging design reprezintă o tehnică excelentă pentru poziționarea produsului, distingându-l de concurență și sporind atractivitatea acestuia.

 

Ilustrațiile sunt utile chiar și pentru procesul de construire a mărcii. Într-adevăr, prin crearea unui stil ilustrativ personalizat și utilizarea acestuia pentru promovarea  pe orice canal promoțional și de vânzări, o companie va fi ușor recunoscută de ținta sa, care va asocia rapid imaginile cu marca. Așadar, caută și autentic și convingător, folosind ilustrație pentru un packaging de succes.

 

© BVR’s Creative Lodge

https://bvrlodge.ro

 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Vești excelente pentru afaceriști: Ministerele Investițiilor și Finanțelor anunță deblocarea măsurilor pentru IMM

Vești excelente pentru afaceriști: Ministerele Investițiilor și Finanțelor anunță deblocarea măsurilor pentru IMM
Cristian Ghinea, ministrul investițiilor și proiectelor europene, și Claudiu Năsui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, anunță deblocarea celor trei măsuri de finanțare pentru antreprenori,...

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. A ajuns la 1,59% pe an

Indicele ROBOR la 3 luni continuă să scadă. A ajuns la 1,59% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut la 1,59% pe an, de la 1,78% pe an, nivelul din ședința precedentă, transmite Banca Naţională a României (BNR). În funcţie de acesta se calculează costul credi...

Nouă investiție OMV Petrom în Marea Neagră

Nouă investiție OMV Petrom în Marea Neagră
OMV Petrom demarează forajul offshore a celei de-a doua sonde în ape de mică adâncime din perimetrul Istria din Marea Neagră. Primele operațiuni au început la sfârșitul lunii decembrie 2020....

A dispărut miliardul pentru salvarea Turismului. Scandalul poate ajunge la DNA

A dispărut miliardul pentru salvarea Turismului. Scandalul poate ajunge la DNA
Galerie Foto După un an de pandemie, care a-nsemnat decăderea industriei ospitalității din România, patronii de hoteluri, restaurante, terase, cafenele și pensiuni așteaptă ajutorul de la stat, care nu mai vine. Din peste...

Mișcare importantă pe piața financiară. BNR a redus dobânda cheie la 1,25% pe an

Mișcare importantă pe piața financiară. BNR a redus dobânda cheie la 1,25% pe an
Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României a decis vineri reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,25% pe an, de la 1,50% pe an, începând cu data de 18 ianuarie 2021. De...

4 pași pe care trebuie să îi parcurgi înainte de a închiria un autocar sau microbuz

4 pași pe care trebuie să îi parcurgi înainte de a închiria un autocar sau microbuz
Dorești să închiriezi un microbuz sau un autocar? Ai în față un eveniment interesant. Și tu, ca persoană modernă practică, încerci să faci șederea unui număr mare de invitați la sărbătoare...

Economia mondială se va redresa greu din cauza celui de-al doilea val al pandemiei

Economia mondială se va redresa greu din cauza celui de-al doilea val al pandemiei
Criza economică generată de pandemie a dus la pierderi de venituri și creșterea sărăciei, ceea ce va afecta revenirea financiară, potrivit Raportului de tendinţe şi riscuri pe pieţele financiare al...

Ce produse s-au scumpit cel mai mult în decembrie 2020

Ce produse s-au scumpit cel mai mult în decembrie 2020
Cele mai mari scumpiri au fost la cartofi, carburanți şi serviciile de transport aerian, în luna decembrie 2020, faţă de perioada precedentă. În schimb, au scăzut prețurile la energia termică,...

Cum pot folosi companiile banii obținuți din granturi

Cum pot folosi companiile banii obținuți din granturi
Beneficiarii de granturi pot folosi sumele de bani pentru acoperirea mai multor cheltuieli. Astfel, pot fi achitate impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuțiile salariale, precum CAS și...

Ce produse și servicii s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie 2020

Ce produse și servicii s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie 2020
Cartofii, combustibilii și serviciile de transport aerian s-au scumpit cel mai mult în luna decembrie, față de luna noiembrie, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică. Pe de altă parte, sc

(P) Cum poți economisi bani folosind reduceri, vouchere și cupoane online

(P) Cum poți economisi bani folosind reduceri, vouchere și cupoane online
Criza sanitară și economică generată de pandemie a dus inițial la închiderea tuturor spațiilor comerciale considerate neesențiale și ulterior la recomandarea de a evita spațiile aglomerate, precum...

Inflația s-a situat la 2,1% în decembrie 2020. ALimentele s-au scumpit cu 3,24%

Inflația s-a situat la 2,1% în decembrie 2020. ALimentele s-au scumpit cu 3,24%
Inflația a fost de 2,1% pe an în luna decembrie 2020, dar mâncarea s-a scumpit cu 3,24%, serviciile cu 2,69%, iar produsele nealimentare cu 1,01%, transmite Institutul Naţional de...

(P) Principalele tipuri de furtunuri industriale și stocul generos de la Tehnovest

(P) Principalele tipuri de furtunuri industriale și stocul generos de la Tehnovest
Un furtun de tip industrial este mai mult decât un furtun tipic. Astfel de furtunuri reprezintă inima unei operațiuni, funcționând ca niște căi de comunicare în mai mult domenii majore din ziua de astăzi....

Principalele motive pentru care să apelezi la un detectiv privat

Principalele motive pentru care să apelezi la un detectiv privat
Apelarea la un detectiv particular poate părea un lucru extraordinar pentru mulți dintre noi. Un termen pe care până nu demult l-am auzit folosit doar în filmele americane de acțiune devine astăzi din ce în ce ma...

Tendința de a trata toți angajații la fel

Tendința de a trata toți angajații la fel
Galerie Foto Noua viziune din domeniul Resurselor Umane redefinește „talentele”, dar și performanța, meritele și leadershipul. În ultimele decenii s-a vorbit foarte mult despre sistemul de „gestionare a talentelor”, pe...
Serviciul de email marketing furnizat de