Exista branduri romanesti care s-au dezvoltat si s-au afirmat inainte de comunism, dar si in timpul lui, care s-au adaptat sau nu noilor cerinte ale capitalismului, care au ramas in urma la capitolul pozitionare. Intr-un context economic in recesiune, campania 'Cel mai promitator brand romanesc' isi propune incurajarea companiilor de a dezvolta si promova branduri autohtone. Totul, cu sprijinul Jurnalului National, care si-a obisnuit publicul cu ideea de 'Recurs la Romania'.
Adica acel recurs la tot ceea ce este stabil si valoros prin sine, la radacini, la tot ceea ce este autentic romanesc. Competitia, lansata de agentia de branding si design Seed Consultants, invita sa se inscrie companiile mici, mijlocii si mari care au in portofoliu un brand romanesc de produs, de serviciu sau de corporatie si pe care doresc sa il relanseze sau sa il reinventeze. La finalul campaniei, castigatorul va beneficia de un program complet de rebranding care sa raspunda nevoilor sale, caci Seed Consultants doreste sa contribuie la cresterea notorietatii industriei romanesti de consultanta de brand. Pana atunci, Jurnalul National va aduce in atentie nume care ne-au intrat in viata.
La inceput a fost gluma
Cunoscut in perioada comunista pentru sintagma glumeata 'Cristal face dintii ca de cal', pasta de dinti romaneasca s-a reinventat o data cu achizitionarea fabricii de la Brasov de catre Colgate-Palmolive, devenind azi brandul Super Cristal, destinat exclusiv pietei romanesti. In prezent, acesta se afla in top 3 al preferintelor romanilor in materie de igiena orala.
Dar in momentul achizitiei unui astfel de produs, cumparatorul are in vedere, in afara raportului pret/calitate, si aspectul ambajalului expus la raft. Brandul Super Cristal se diferentiaza prin cromatica (alegerea culorii galben pentru fundal) si atrage privirea. Ce se poate imbunatati pentru a patrunde pe piata externa, alaturi de, sa zicem, Blend-a-Med si Aquafresh?
Cei de la Seed Consultants cred ca alegerea unei game de culori clean&fresh si restilizarea logo-ului intr-o maniera moderna, care sa usureze recunoasterea industriei, ar putea spori atractivitatea produsului. In structura designului de ambalaj ar fi indicat sa existe pictograme complexe, care sa sugereze aria de utilitate si elementele care sa atraga privirea pentru clientul final.