x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Pasta de dinţi devenită brand: Super Cristal

Pasta de dinţi devenită brand: Super Cristal

de Marina Constantinoiu    |    11 Ian 2012   •   21:00
Pasta de dinţi devenită brand: Super Cristal

Exista branduri romanesti care s-au dezvoltat si s-au afirmat inainte de co­munism, dar si in timpul lui, care s-au adaptat sau nu noilor cerinte ale ca­pitalismului, care au ramas in urma la capitolul pozitionare. Intr-un context economic in recesiune, campania 'Cel mai promitator brand ro­ma­nesc' isi propune incurajarea com­paniilor de a dezvolta si promova branduri autohtone. Totul, cu spri­ji­nul Jurnalului National, care si-a obisnuit publicul cu ideea de 'Recurs la Romania'.

Adica acel recurs la tot ceea ce este stabil si valoros prin sine, la radacini, la tot ceea ce este autentic romanesc. Competitia, lansata de agentia de branding si design Seed Consultants, invita sa se inscrie companiile mici, mijlocii si mari care au in portofoliu un brand romanesc de pro­dus, de serviciu sau de corporatie si pe care doresc sa il relanseze sau sa il reinventeze. La finalul campaniei, castigatorul va beneficia de un program complet de rebranding care sa raspunda nevoilor sale, caci Seed Consultants doreste sa contribuie la cresterea notorietatii industriei romanesti de consultanta de brand. Pana atunci, Jurnalul National va aduce in atentie nume care ne-au intrat in viata.

La inceput a fost gluma
Cunoscut in perioada comunista pentru sintagma glumeata 'Cristal face dintii ca de cal', pasta de dinti romaneasca s-a reinventat o data cu achizitionarea fabricii de la Brasov de catre Colgate-Palmolive, devenind azi brandul Super Cristal, destinat exclusiv pietei romanesti. In prezent, acesta se afla in top 3 al preferintelor romanilor in materie de igiena orala.

Dar in momentul achizitiei unui astfel de produs, cumparatorul are in vedere, in afara raportului pret/cali­ta­te, si aspectul ambajalului expus la raft. Brandul Super Cristal se di­fe­ren­tiaza prin cromatica (alegerea cu­lo­rii galben pentru fundal) si atrage pri­virea. Ce se poate imbunatati pentru a patrunde pe piata externa, ala­turi de, sa zicem, Blend-a-Med si Aquafresh?

Cei de la Seed Consultants cred ca alegerea unei game de culori clean&fresh si restilizarea logo-ului intr-o maniera moderna, care sa usureze recunoasterea industriei, ar putea spori atractivitatea produsului. In structura designului de amba­laj ar fi indicat sa existe pictograme complexe, care sa sugereze aria de utilitate si elementele care sa atraga privirea pentru clientul final.

×
Subiecte în articol: observator