Comisia Europeană (CE) ar trebui să declanşeze fără întârziere proceduri de infringement împotriva statelor membre care nu au deschis competiţiei reţelele de cale ferată, între care se află şi România, potrivit unei rezoluţii adoptate, joi, de Parlamentul European (PE), potrivit Mediafax.
În această situaţie se găsesc 22 de state comunitare, inclusiv România, dar şi ţări importante ca Franţa, Germania, Italia sau Spania, se arată într-un comunicat al PE.
Directivele care ar fi trebuit să ofere companiilor feroviare posibilitatea de a concura prin asigurarea accesului egal la infrastructură. Reglementările prevedeau ca operatorii infrastructurii feroviare să devină independenţi şi ar fi trebuit transpuse în legislaţia naţională a ţărilor membre ale Uniunii Europene (UE) până în 2003.
În rezoluţia adoptată joi, membrii PE critică statele UE pentru ritmul lent de implementare a legislaţiei comunitare. Legislativul a cerut Comisiei să iniţieze, fără întârziere, proceduri legale împotriva acestora.
Directivele ar fi trebuit să revitalizeze transportul feroviar prin crearea unei zone europene integrate în domeniu, însă ponderea sectorului feroviar în transportul la nivelul UE nu a crescut în ultimii zece ani.
Cele 22 de state care nu au implementat încă regulile UE şi continuă să "împiedice concurenţa corectă pe piaţa transportului feroviar" sunt Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Germania, Danemarca, Estonia, Grecia, Spania, Franţa, Ungaria, Irlanda, Italia, Lituania, Luxemburg, Letonia, Polonia, Portugalia, România, Suedia, Slovenia şi Slovacia.