Renault a revizuit în creştere ţintele de profit şi de vânzări pe termen mediu, ca parte a planului "Drive The Future", menit să protejeze poziţia de lider în domeniul vehiculelor electrice a producătorului auto francez şi să facă faţă concurenţei din partea rivalilor, în cazul maşinilor fără şofer, transmit Bloomberg şi Reuters.
Renault a anunţat, vineri, că vrea să înregistreze o creştere a vânzărilor de 44% până în 2022, beneficiind de recentele investiţii în Iran, India, dar şi de redresarea pieţei auto în Rusia. Compania va lansa opt modele de vehicule sută la sută electrice şi 12 modele electrificate, în următorii şase ani.
Livrările Renault ar urma să ajungă la cinci milioane de vehicule, în 2022, de la 3,47 cinci milioane de unităţi anul trecut, iar marja de profit ar urma să ajungă la 7%. în timp ce veniturile să depăşească 70 de miliarde de euro (82 miliarde de dolari). Compania va extinde gama de produse, inclusiv vehicule comerciale uşoare (LCV) şi vehicule electrice cu emisii zero.
Compania franceză s-a angajat să investească în următorii şase ani aproximativ 18 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare şi să adopte măsuri de eficientizare a costurilor, în valoare de 4,2 miliarde de euro.
Cu 5,27 milioane de autoturisme şi utilitare vândute în prima jumătate a acestui an, alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi este, în prezent, cel mai mare producător auto din lume, devansând Volkswagen şi Toyota.
Conform planului "Alliance 2022" anunţat în 15 septembrie de către preşedintele director general al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn, vânzările globale combinate ale celor trei producători auto ar urma să ajungă la un total de 14 milioane de unităţi în 2022, în creştere cu 40% comparativ cu 2016, în timp ce veniturile ar urma să se majoreze cu o treime, până la 240 de miliarde de dolari.
Pentru a putea atinge aceste ţinte, principala strategie pentru cele trei companii ale alianţei va fi utilizarea unor platforme comune. Carlos Ghosn a subliniat că alianţa îşi va dubla, de la cinci la 10 miliarde de euro pe an în 2022, economiile realizate de pe urma unei colaborări mai strânse între Renault, Nissan şi Mitsubishi. Pe măsură ce mai multe modele vor fi lansate pe noile platforme utilizate de Renault, Nissan, Mitsubishi şi alte mărci, arhitecturile comune vor reprezenta 70% din vânzări în 2022 şi motoarele comune vor fi instalate în 75% din vehiculele alianţei.
De asemenea, până în 2022, alianţa Renault-Nissan va lansa 12 noi modele de vehicule electrice, în încercarea de a-şi păstra avansul pe care îl deţine în prezent graţie modelelor Nissan Leaf şi Renault Zoe, pe măsură ce mai mulţi competitori intră şi ei pe segmentul autovehiculelor electrice.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.AGERPRES